۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

تولید ۹۵ درصد پوشاک توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط

 تولید ۹۵ درصد پوشاک توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، ابوالقاسم شیرازی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) گفت: ممنوعیت واردات و توقف عرضه پوشاک قاچاق فرصتی برای به نمایش در آوردن توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی است لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برآیند توان بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در این حوزه است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با تاکید بر اینکه تولیدات پوشاک کشور نیازمند حمایت است، افزود: در صورت حمایت از این صنعت می‌توان علاوه بر بازار داخل در عرصه صادرات نیز موفق بود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه مذکور حدود ۱۰۰ تولیدکننده حضور دارند، گفت: با برگزاری این نمایشگاه علاوه بر آشنا شدن حلقه‌های زنجیره تأمین و تولید پوشاک با یکدیگر، ظرفیت‌ها و توان صادراتی به کارگزاران حوزه تجارت معرفی می‌شود.

شیرازی افزود: امروز به واسطه تولیدکنندگان می‌توان ادعا کرد که برای تأمین بازار داخل و حتی عبور از بازارهای تجاری و حضور در بازار دیگر کشورها هیچ کمبودی در پوشاک نداریم.

وی بیان کرد: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تأمین می‌شود.

بخشی از تولیدات پوشاک به علت کاهش تقاضای ناشی از کرونا در انبارها مانده‌اند

سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: صنف پوشاک و صنوف وابسته به آن، از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون آسیب بسیار زیادی را متحمل شده‌اند زیرا این بیماری باعث کاهش مراودات و برگزاری مراسم و میهمانی‌ها شد و به همین دلیل تقاضا در این بخش کاهش یافته است و بخشی از تولیدات پوشاک در انبارها باقی ماند و به فروش نرفت.

وی افزود: با توجه به سرعت واکسیناسیون در کشور و احتمال کاهش محدودیت‌های کرونایی، فعالان صنفی با توجه به اینکه سهم بالایی از بازار را در اختیار دارند برای شرایط پیش رو آماده خواهند شد.

ممبینی اظهار کرد: اتاق اصناف ایران در حمایت از این نمایشگاه اهدافی از جمله تقویت و توسعه توان صادرات پوشاک را دنبال می‌کند و امیدواریم با تعامل ایجاد شده بین عوامل مختلف حوزه پوشاک در این نمایشگاه، در آینده شاهد تحول صادرات در این حوزه باشیم.

کد خبر 5326686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha