۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

زاخارووا:

هیات نمایندگی طالبان هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد

هیات نمایندگی طالبان هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی از سفر هیات نمایندگی طالبان به مسکو طی هفته آینده جهت شرکت در مذاکرات صلح مسکو خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی از سفر هیات نمایندگی طالبان به مسکو طی هفته آینده جهت شرکت در مذاکرات صلح مسکو خبر داد.

بر اساس این گزارش، زاخارووا گفت: هفته آینده ما پذیرای هیات نمایندگی جنبش طالبان خواهیم بود که قرار است در سومین نشست مذاکرات مسکو در خصوص افغانستان شرکت نمایند.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی از وقوع حملات تروریستی توسط گروه داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفت: امیدواریم مقامات جدید کابل راهکار خود را در خصوص چگونگی مبارزه با داعش (توسط طالبان) بدون هیچ گونه کمک خارجی مطرح نمایند.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مذاکرات قطر با طالبان افزود: ما همچنین به سفر دو روزه هیئت طالبان به قطر به سرپرستی سرپرست وزارت خارجه افغانستان اشاره کردیم. مذاکرات در آنجا به ویژه با نمایندگان وزارت خارجه آمریکا انجام شد.

لازم به ذکر است نشست مسکو قرار است در تاریخ ۲۰ اکتبر در پایتخت روسیه برگزار شود و نمایندگان ایران، روسیه، افغانستان، هند، چین و پاکستان در این نشست حضور خواهند داشت.

کد خبر 5327557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha