۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

۲۰۰ امام جمعه جدید معرفی شدند/ اقامه نمازجمعه در ۹۰۰ شهر

 ۲۰۰ امام جمعه جدید معرفی شدند/ اقامه نمازجمعه در ۹۰۰ شهر

آمل- معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در دوره جدید شورای سیاست گذاری کشور حدود ۲۰۰ نفر برای سنگر امامت جمعه شهرهای گوناگون معارفه شده اند.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه مازندران در محل مرکز بین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این افزایش تعداد با حضور ریاست جدید شورای سیاست‌گذاری و طی سه سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نمازجمعه در ۹۰۰ شهر و بخش کشور ۹۰۰ اقامه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ایجاد پایگاه جدیدی در دستور کار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیست.

اقامه نمازجمعه بعد از ۲۰ ماه در تهران

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دربخش دیگری با بیان اینکه بیماری کرونا در ۲۰ ماه گذشته باعث تعطیلی مصلاها و برپا نشدن نمازجمعه در بیشتر شهرها شده بود، اضافه کرد: با توجه به کاهش پیک شیوع کرونا از هفته گذشته نماز جمعه در بیشتر مناطق کشور اقامه می‌شود.

حجت الاسلام رضوانی نسب گفت: هم اکنون نیز به غیر از ۲۵ پایگاه اقامه نماز جمعه که به علت شرایط خاص کرونایی آن شهرها تعطیل است و تا عادی شدن شرایط اقامه نماز جمعه امکان پذیر نیست.

وی افزود: با اذن مقام معظم رهبری از این هفته نماز جمعه در تهران در مکان دائمی اقامه نماز جمعه این شهر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا واقامه خواهد شد.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همچنین به سنجش عملکرد و ارزیابی ائمه جمعه شاخص‌هایی را در نظام ارزیابی تهیه دیده شده است، گفت: در این زمینه و در همایش ائمه جمعه مازندران جلسه مفصلی صورت گرفت و نظام و شاخص‌های ارزیابی را با ائمه جمعه در واقع به شور و مشورت گذاشته شد.

کد خبر 5332540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha