۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵

استاندار مرکزی:

ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی استان مرکزی تعارض منافع است

ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی استان مرکزی تعارض منافع است

اراک - استاندار مرکزی گفت: ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی تعارض منافع است، زمانی که بین منافع سازمان‌ها و شرکت‌ها و اشخاص و منافع مردم تعارض به وجود می‌آید، محیط زیست دچار آسیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان مرکزی اظهار کرد: تاکید شخص رئیس جمهور در خصوص اراک، اولویت قرار دادن سلامت مردم است بر همین اساس حل مسئله آلودگی هوای اراک با جدیت در دستور کار قرار دارد و هر دستگاه مرتبط باید حداکثر وقت خود را به این مسئله مصروف کند.

وی ادامه داد: متأسفانه ترک فعل برخی از مدیران باعث شده که مردم از عملکردها ناراضی باشند، مطلقاً در مقابل ترک فعل کوتاه نمی‌آییم. برخی از مباحث با اولویت در استانداری پیگیری می‌شود و اگر توان اجرای مصوبات توسط افراد وجود ندارد، از استان خداحافظی کنند تا با افراد توانمند کار را دنبال کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اختلال در نظام زیست محیطی یکی از ۱۰ ابر مسئله کشور به شمار می‌رود که شهر اراک نیز متأسفانه با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی باید برای رفع این چالش با جدیت همکاری کنند.

ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی تعارض منافع است

مخلص الائمه بیان کرد: ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی تعارض منافع است، زمانی که بین منافع سازمان‌ها و شرکت‌ها و اشخاص و منافع مردم تعارض به وجود می‌آید، محیط زیست دچار آسیب می‌شود و برای حل آن قطعاً مسائل عدیده دیگری نیز بروز می‌کند.

وی گفت: محیط زیست استان مرکزی وظیفه رعایت و توجه به خیر جمعی را دارد و نباید به تعارض این منافع توجهی داشته باشد، متأسفانه آلودگی هوا برای بخشی از اقتصاد جامعه رانت ایجاد کرده که از این پس مانع شکل گیری این رانت خواهیم شد.

استاندار مرکزی با اشاره به نقش تشکل‌های مردم نهاد، ناجا، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و تأثیر آن در عملکرد محیط زیست، گفت: فهرستی از مصوبات جلسات کارگروه در اختیار است، بخشی انجام شده است و بخشی باقی مانده است و باید این مصوبات دنبال شوند.

مخلص الائمه تاکید کرد: مسؤولان نباید با دادن وعده‌های بیهوده و عدم عملی شدن آنها موج ناامیدی را در جامعه ترویج دهند بلکه باید امید را در جامعه ترویج داد و وعده‌ها را عملیاتی کرد، عمل نکردن به وعده‌ها نارضایتی را در جامعه رقم خواهد زد.

فیلتراسیون نیروگاه حرارتی شازند بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار اراک نیز در این جلسه با اشاره به استفاده نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت، گفت: استفاده از مازوت در نیروگاه در شرایطی است که استفاده از آن ممنوع است.

حسین بختیاری ادامه داد: مازوت به دلیل آلودگی بالا برای صنایع داخل استان مناسب نیست و نباید با استفاده از آن سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی در پایان تصریح کرد: فیلتراسیون نیروگاه حرارتی شازند بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که باید برای اجرای آن چاره اندیشی کرد تا منابع مالی لازم تأمین شود.

کد خبر 5353500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha