۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

معاون استاندار لرستان:

تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی می‌شود

تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی می‌شود

خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های سیار واکسیناسیون در مناطق حاشیه‌نشین و محروم، گفت: چهار شهر استان در وضعیت آبی و هفت شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام و المسلمین حضرت آیت‌الله عباس علی صادقی، گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون گسترده در سطح کشور و به دنبال آن در استان لرستان، خوشبختانه روند مطلوبی به لحاظ سیر نزولی بیماری کرونا حاکم شده است.

وی اظهار داشت: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده در لرستان، چهار شهرستان وارد وضعیت آبی کرونا شده و ۷ شهرستان دیگر نیز در وضعیت زرد قرار دارند که نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت به مراتب بهتر شده است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی، کوهدشت، سلسله، دورود و بروجرد در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

ثمینی افزود: علی رغم اقدامات صورت گرفته در فراهم سازی شرایط برای تسهیل در واکسیناسیون، در برخی شهرستانها آمار استقبال از تزریق واکسن قابل قبول نیست و با توجه به اهمیت افزایش سطح ایمنی جامعه در پی واکسیناسیون، لازم است هم استانی‌های محترم در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون دانش آموزان، تاکنون حدود ۹۲ درصد دز اول و ۶۶ درصد دیگر دز دوم را تزریق کرده‌اند که در جلسه امروز بر ادامه روند واکسیناسیون دانش آموزان، مربیان و معلمان تاکید شد.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۸۴ شهر در کشور وارد وضعیت آبی شده‌اند که از تأثیر مطلوب واکسیناسیون رده‌های سنی مختلف در مهار بیماری حکایت دارد.

ثمینی تأکید کرد: در جلسه امروز مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استقرار اکیپ‌های سیار در مناطق حاشیه نشین و محروم شهرها برای انجام واکسیناسیون بدون محدودیت جهت تزریق دز اول و دوم و حتی دز سوم گروه‌های مد نظر، اقدامات لازم را به عمل آورد.

کد خبر 5367369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha