۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۱

مدیرکل گمرکات گلستان خبرداد؛

رشد ۳۰۰ درصدی درآمد گمرکات گلستان/صادرات ۶۳ درصد افزایش یافت

رشد ۳۰۰ درصدی درآمد گمرکات گلستان/صادرات ۶۳ درصد افزایش یافت

گرگان- مدیرکل گمرکات گلستان از رشد ۳۲۳ درصدی درآمد گمرکات استان در هشت ماه امسال خبرداد و گفت: صادرات گلستان طی این مدت ۶۳ درصد افزایش یافته است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در هشت ماهه ابتدای سال بیش از ۲۶۳ میلیون و ۸۲۴ هزار کیلوگرم کالا از گمرکات گلستان صادر شده که ارزش آن بیش از ۱۱۰ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۲۷ بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان میزان صادرات در مدت مشابه سال قبل را ۱۰.۹ هزار تن کالا اعلام کرد و گفت: میزان صادرات امسال از نظر ارزش دلاری ۶۳ درصد و از نظر وزنی ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی پلی استایرن، پنیر، ید، سیمان، خرما و هیدروکربن بوده که به کشورهای قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان و افغانستان صادر شده است.

حسینی در خصوص واردات هم اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار کیلوگرم به ارزش ۳۴ میلیون و ۱۹۶ هزار دلار کالا از گمرکات استان وارد شده که این عدد از لحاظ وزنی ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش ۱۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: عمده کالاهای وارداتی هم شامل پارچه جین، مولد گازی، فوتس اویل، پارچه متقال و دیزل ژنراتور بوده که از ترکیه، ترکمنستان، چین و قزاقستان به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم ترانزیت خارجی طی هشت ماه نخست امسال، ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۹ میلیون و ۳۵۹ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵۳ درصد از نظر وزنی و ۱۷۰ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

حسینی اعلام کرد: درآمد گمرکات گلستان در هشت ماهه امسال ۴۷ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۱ میلیارد تومان، ۳۲۳ درصد رشد داشته است.

کد خبر 5369335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha