۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

مالیات مشکل و دغدغه فعالان چاپ و نشر است

مالیات مشکل و دغدغه فعالان چاپ و نشر است

رشت- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش مهم صنعت چاپ در حوزه فرهنگی، گفت: مالیات مشکل و دغدغه فعالان چاپ و نشر است که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر پنج شنبه هفتمین مراسم تجلیل از فعالان عرصه چاپ و چاپخانه‌داران برتر استان گیلان با بیان اینکه چاپخانه داران از خانواده بزرگ ارشاد به شمار می‌روند، گفت: شما با دردها، پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های چاپ و نشر کاملاً آشنا هستید.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگی ما اعم از گرافیک، روزنامه، کتاب و غیره مرهون زحمات شما در صنعت چاپ هستند، اضافه کرد: در ادوار گذشته دولت‌ها بر اساس وظیفه‌ای که داشتند با این خانواده بزرگ برخورد نکردند و اگر تعصب و تلاش‌های فعالان این حوزه نبود امروز این صنعت نیز همانند بسیاری از صنایع دیگر تعطیل بود.

ثقتی با تاکید بر اینکه اگر هنرمندان ما در کنار اهالی رسانه به جنبه اقتصادی هنر خود نگاه کنند این حوزه می‌تواند محکم در جای خود بایستد، افزود: اگر به هنر نگاه تفریحی داشته باشیم و اوقات فراغت خود را با آن پر کنیم قطعاً این حوزه‌ها اعتلا نمی‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آغاز فعالیت کمیته تحول اقتصاد و فرهنگ از هفته آینده در این اداره کل، اضافه کرد: این کمیته از نخبگان و افرادی که در این حوزه کار کرده و موفق هستند تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کمیته رسیده به یک نقشه راه برای حرکت به سمت درآمدزایی برای فعالان فرهنگ و هنر است، ادامه داد: باید بسترهای درآمدزایی برای فعالان فرهنگ و هنر فراهم شود.

ثقتی با اشاره به اینکه بودجه گیلان ۲.۷ دهم درصد بوده و با توجه به اینکه این استان هنرمند پرور است این اعتبارات کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، افزود: همیشه انجمن صنفی چاپخانه داران را در کنار ارشاد می بی نم.

وی با بیان اینکه در خانواده صنعت چاپ صمیمیت، دلبستگی و صفا بیش از صنعت‌های دیگر به چشم می‌خورد، اضافه کرد: روند تعامل اداره ارشاد با این صنف بیشتر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مالیات یکی از معضلات جدی چاپخانه داران برشمرد و تأکید کرد: مقرر شده برای حل این مشکل جلسه‌ای با اداره کل مالیاتی برگزار و دغدغه‌ها عنوان شود.

وی همچنین به مشکل تالار مرکزی رشت نیز اشاره و با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی برای بازگشایی ندارد و در حال حاضر ۵۰ درصد از موانع برطرف شده است، ادامه داد: از دی ماه شاهد بازگشایی این تالار خواهیم بود.

کد خبر 5371583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha