۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲

پوتین:

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای من یک تراژدی بود

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای من یک تراژدی بود

رئیس جمهور روسیه طی سخنانی با ابراز ناخرسندی از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ گفت که این حادثه برای وی و سایر شهروندان روسیه یک تراژدی دردناک بود.

به گزارش خبرگزاری مهر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یکشنبه گفت که سقوط اتحاد جماهیر شوروی، درست مانند اکثر روس‌ها، برای وی نیز یک تراژدی بود.

پوتین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ۱ روسیه که به مناسبت روز قانون اساسی این کشور انجام می‌شد، گفت: "(برای من هم) همان تراژدی مانند اکثر شهروندان روسیه رخ داد. خوب، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی چه بود؟ این فروپاشی روسیه تاریخی به نام اتحاد جماهیر شوروی بود.

رئیس جمهور روسیه همچنین یادآوری کرد که در واقع، کشور در دهه ۱۹۹۰، درست پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، درگیر جنگ داخلی بود و هم اقتصاد، هم نیروی امنیتی و هم نیروهای مسلح در وضعیت نامناسبی قرار داشتند.

لازم به ذکر است، در ۸ دسامبر ۱۹۹۱، رهبران جمهوری‌های سوسیالیستی روسیه، بلاروس و اوکراین توافق نامه‌ای را در بلاروس امضا کردند. این قرارداد انحلال اتحاد جماهیر شوروی را اعلام کرد و از همان لحظه به کار اتحاد جماهیر شوروی پایان داد. این سند همچنین ایجاد کشورهای مستقل مشترک المنافع را اعلام کرد که اکثر جمهوری‌های شوروی سابق را در بر می‌گرفت.

روسیه هر سال در تاریخ ۱۲ دسامبر، روز تصویب قانون اساسی روسیه در سال ۱۹۹۳ را گرامی می‌دارد.

کد خبر 5373950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرامت سلیمی US ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      اظهار نظر مقامات غربی و روسی در باره سلاح هسته ای سر تا سر پر از تناقض و تضاد می باشد و تمام تهدیدات اتمی روسیه و غربی ها ، لفاظیهای بی اعتبار می باشد. . عجیب است که کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نمی توانند  از این صحبتها به دروغها و فریبکاریها و تضادها پی ببرند و به حقیقت برسند.
    • کرامت سلیمی US ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      1 0
      متاسفانه اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیلگران سیاسی به جای مخ با مخچه فکر می کنند و میدان تفکر محدودی دارند و افکارشان شدیدا" بوی کهنگی می دهد و نمی توانند رخداد ها و وقایع را درست تفسیر کنند و همچون طوطی صحبتهای تکراری می کنند و پیش بینی های انها همیشه غلط از اب در می اید.
    • کرامت سلیمی US ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      تفسیر سیاسی زمانی درست است که بر اساس دانسته های واقعی و حقیقی بیان شود نه بر اساس افکار کهنه و موروثی و باورهای غلط. این کارشناسان و تحلیلگران سیاسی که در مصاحبه ها خیلی طاقچه بالا میگذارند، به گونه ای صحبت می کنند که گویا متخصص سلاحهای هسته ای هستند و خودشان چندین ازمایش هسته ای انجام داده اند و
    • کرامت سلیمی US ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      و هیچکدام از انها برای اثبات وجود سلاح هسته ای هیچ سند و مدرکی جز استناد به بمبارانهای هیروشیما و ناکازاکی ندارند. و نمی توانند و یا نمی خواهند به این موضوع فکر کنند که چرا این انفجارها فقط در دوشهر گمنام ژاپن رخ داده است که در ان موقع اکثر  خانه های این دوشهر از چوب و پلاستیک و مواد پلیمری بوده اند
    • کرامت سلیمی US ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      که به راحتی اتش می گیرند و با یک بمباران معمولی  هم میشد این دو شهر را از بین برد.
    • US ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      اگر این کارشناسان عقل و خرد را جانشین تعصبات کورکورانه کنند  و به حاکمیت عقل تن دهند میتوان با  بحث و گفتگوی منطقی و به دور از تعصب و لجبازی، افکار و اندیشه های گوناگون را با هم برخورد داد تا از برخورد پرتوهای این  افکار گوناگون جوهر حقیقت را اشکار کرد. ان وقت می توان تفسیرهای درست ارائه داد
    • کرامت سلیمی US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      و الا تا این افکار در پستوی مغز تحلیلگران سیاسی باشد همواره همین حرفهای تکراری بی ارزش را خواهند زد و در بر همان پاشنه خواهد چرخید. ضمنا" این موضوع بسیار مهم را در نظر بگیرید که: