۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴

معاون اجتماعی دادگستری اردبیل هشدار داد؛

سوءاستفاده از سیم‌ کارت‌های گم شده در اردبیل

سوءاستفاده از سیم‌ کارت‌های گم شده در اردبیل

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: سوءاستفاده از سیم‌ کارت‌های به سرقت رفته روز به روز زیادتر شده که با اطلاع به موقع جلوی این سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود.

جلال آفاقی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز مردم سرنوشت گوشی‌های به سرقت رفته و سیم کارت‌های گم شده است که عوارض متعددی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مالکان سیم کارت و گوشی تلفن همراه در صورت مشاهده سرقت می‌توانند با ثبت شکایت به صورت حضوری و غیرحضوری این موضوع را پیگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در وهله اول صاحبان سیم کارت‌ها و گوشی‌های به سرقت رفته باید اعلام مسدودی و همچنین پیگیری شماره سریال تلفن همراه را ارائه کنند که در این زمینه می‌توانند از طریق سامانه «همیاب ۲۴» اقدام کنند.

آفاقی افزود: با ردیابی که انجام می‌شود سعی بر این است تا عوامل سرقت و دخیل در این موضوع شناسایی و با ردیابی به موقع جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی نیز گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چنان که اعلام مفقودی بیان نشود و از سیم کارت مورد نظر سوءاستفاده‌ای رخ دهد، مالک اصلی سیم کارت و گوشی تلفن همراه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

آفاقی اضافه کرد: امیدواریم هموطنانی که در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو هستند با حضور در مراکز و دفاتر ارائه‌کننده سیم کارت و یا پیشخوان‌ها نسبت به اعلام سرقت اقدام کرده و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود.

کد خبر 5374800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha