۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

ابتلای ۲۰۰۰ پرستار کرمانشاهی به ویروس کرونا از آغاز اپیدمی

ابتلای ۲۰۰۰ پرستار کرمانشاهی به ویروس کرونا از آغاز اپیدمی

کرمانشاه- مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتلای ۲ هزار پرستار کرمانشاهی به ویروس کرونا از آغاز اپیدمی کرونا در مراکز درمانی خبر داد.

رضا پورمیرزا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدا مهرماه تاکنون پنج نفر از کادر پرستاری کرمانشاه شامل سه کمک پرستار و ۲ پرستار به کرونا مبتلا و در راه مقابله با آن جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مبتلا به کرونا شده که از این تعداد ۳۱۷ نفر پزشک، ۲ هزار و ۲۳ نفر پرستار و یک هزار و ۸۸۱ نفر در سایر حوزه‌های تخصصی بوده‌اند.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: تعداد چهار هزار و ۱۱۵ نفر از کادر پرستاری در حال فعالیت بوده که سه هزار و ۳۰۰ نفر دانشجو مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

پورمیرزا با بیان فعالیت و خدمات چهار شرکت مراقبت و پرستاری در منزل، بیان کرد: شعار پرستاران در سال ۱۴۰۰ تأمین حقوق مردم، رفع مواضع خدمتی و ارتقا سلامت جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: هفت بیمارستان غیر دانشگاهی، ۲ بیمارستان وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، ۲ بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان وابسته به نیروهای مسلح در حال فعالیت بوده که ۶۸۰ کادر پرستاری به خدمت رسانی مشغول هستند.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص درخواست حق ویژه‌های پرستاران، گفت: پرستاران طی ۲ سال گذشته در خط مقدم مبارزه با کرونا بوده‌اند اما با بررسی و پیگیری‌های نظام پرستاری کشور و دانشگاه علوم پزشکی از طریق مبادی قانونی در حال پیگیری افزایش ضریب خاص پرداختی برای پرستاران و پرداخت معوقات و اضافه کاری‌های آنها هستند.

کد خبر 5375159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha