۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

معاون دانشگاه گلستان:

فعالیت های انسانی بی ضابطه حیات موجودات را به خطر انداخته است

فعالیت های انسانی بی ضابطه حیات موجودات را به خطر انداخته است

گرگان- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان با بیان این که فعالیت های انسانی بی ضابطه حیات موجودات را به خطر انداخته است، گفت: آگاهی بخشی به مردم یک جامعه برای حفظ محیط زیست بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رضایی بعدازظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت مه لقا ملاح اظهار کرد: باید برای آگاهی بخشی جامعه قدم‌های موثرتری را برداریم زیرا که برای حفظ محیط زیست نیازمند آموزش و آگاهی بخشی به مردم هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان افزود: بدون حفاظت از محیط زیست مشکلات زیادی به وجود می‌آید، متأسفانه انسان‌ها با فعالیت‌های متعدد بیشتر مشکلات را در چرخه حیات کره زمین به وجود آورده اند.

رضایی با بیان اینکه تنوع زیستی در جهان بسیار زیاد است، ابراز کرد: مجموعه متنوعی از موجودات در طول هزاران سال بر روی کره زمین تکامل یافته اند اما با گسترش فعالیت‌های انسانی حیات این موجودات به خطر افتاده و بسیاری از آنها در خطر انقراض هستند.

وی گفت: استفاده بیش از حد از منابع خدادادی، تغییر زیستگاه جانوران برای منافع اقتصادی، جابه جا کردن موجودات زنده و تغییر زیستگاه آنها باعث از بین رفتن بسیار از گونه‌های جانوری شده و محیط زیست را هم به خطر انداخته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان افزود: اگر آموزش‌های لازم در این حوزه به مردم داده نشود، دولتمردان حتی با وجود بودجه‌های کلان نمی‌توانند برای حفظ محیط زیست گام بردارند، باید تلاش کنند تا با همکاری سمن‌ها مردم را آگاه کنند.

کد خبر 5386396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha