۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

مهر گزارش می‌دهد؛

افت و خیز کرونا در اردبیل/۲۶۲۳ نفر جان باختند

افت و خیز کرونا در اردبیل/۲۶۲۳ نفر جان باختند

اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: به دنبال ثبت ۴ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا در اردبیل به ۲ هزار و ۶۲۳ نفر افزایش یافت.

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۶ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری عمومی از سوی مردم سبب شده تا در هفته‌های گذشته شاهد افت و خیز آمار کرونا در استان باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۶ بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند اما این موضوع به منزله وضعیت متعادل کرونا نیست چرا که دلیل اصلی افزایش فوتی‌ها در استان نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از شناسایی ۱۴ بیمار جدید در شبانه روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: متأسفانه ۲۶ بیمار به دلیل وخامت حال عمومی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت کنترل هستند.

حبیب زاده از فوت ۴ بیمار دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و گفت: ضمن تسلیت به خانواده این بیمار انتظار داریم مردم استان همچنان به عدم شرکت در تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی‌های مختلف مبادرت داشته و از وقوع موج جدید بیماری در منطقه جلوگیری کنند.

وی همچنین به روند واکسیناسیون در استان اشاره و تصریح کرد: ۹۰۷ هزار و ۱۶۹ دز مربوط به مرحله اول، ۷۸۵ هزار و ۹۷ دز مربوط به مرحله دوم و ۹۵ هزار و ۵۳ دز نیز در مرحله سوم تزریق شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 5387754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha