۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰

رئیس خانه صمت مازندران:

ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای رانت و احتکار است

 ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای رانت و احتکار است

ساری- رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه بخش تولید از حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حمایت می کند، گفت: این ارز مبنای رانت و احتکار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضوی ظهر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در بشل سوادکوه با بیان اینکه دقت کافی در بودجه نویسی نشده بود و اکنون با یکسری وقایعی روبرو هستیم، افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی به طرح فاجعه بار را سبب بروز فشار بر واحدهای تولیدی دانست.

وی افزود: افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی ماحصل عدم توجه کافی به بخش صنعت در بودجه نویسی است و بهای انرژی واحدهای تولیدی نسبت به ابتدای سال پنج تا شش برابر شده است و بهای برق و گاز رشد یافته است.

وی با اشاره به حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: بخش صنعت و تولید از حذف این ارز استقبال می‌کند زیرا معتقدیم مبنای اصلی رانت و احتکار در کشور به شمار می‌رود و چیزی جز فساد درپی نداشته است.

رضوی همچنین با اشاره به یارانه بنزین و اجرای آن به صورت پایلوت در منطقه، این طرح را خوب توصیف کرد و افزود: اگر قرار است یارانه‌ها را حذف کنیم باید حساب شده عمل کنیم واین این طرح عرضه و تقاضا را در سوخت مدیریت می‌کنیم.

رئیس خانه صمت مازندران اضافه کرد: در زمینه بودجه نویسی دولت‌ها حسابگرهای قوی هستند و همیشه سعی می‌کنند درآمدها و هزینه‌ها را نوعی برابر کنند و کاری به واقعیت‌های موجود در جامعه ندارند و در نهایت با کسری و تورم روبرو می‌شویم.

وی گفت: در بودجه جاری نیز وقتی اوراق را مطرح می‌کنیم این مسئله مساوی با کسری بودجه است و متأسفانه سرمایه را خرج می‌کنیم تا زنده بمانیم و فروش اموال دولتی و کارخانه‌های دولتی و نفت بسیار اسفبار است.

رضوی گفت: در حال حاضر در زمینه مالیات ۵۰ درصد و در زمینه عوارض نیز با رشد ۱۸ درصدی مواجه هستیم و این رشد در دوره کنونی رکود، نشان می‌دهد که از واحدهای تولیدی بیشتر مالیات گرفته می‌شود زیرا مکانیزم خاصی برای درآمدهای مالیاتی نداریم.

کد خبر 5387932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha