۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲

وزیر کشور:

مونوریل می‌تواند جایگزین خط دوم متروی قم شود

مونوریل می‌تواند جایگزین خط دوم متروی قم شود

قم- وزیر کشور با بیان اینکه مونوریل می‌تواند جایگزین خط دوم متروی قم شود، گفت: در حال حاضر نمی‌توان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های قطار شهری قم که با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار قم، مدیران وزارت کشور و مسئولان مدیریت شهری قم برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این جلسه در رابطه با دو موضوع مترو و مونوریل به طور مفصل بحث و بررسی صورت گرفت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در بحث مترو یک نیاز فوری برای تست گرم در قم وجود دارد افزود: در این جلسه برای تأمین واگن چند گزینه مطرح شد که این گزینه‌ها با دو هدف تأمین واگن برای تست گرم و حمل و نقل مسافر مطرح شدند.

وی به پنج گزینه مطرح شده برای تأمین واگن متروی قم اشاره کرد و افزود: برخی گزینه‌ها آسان‌تر و برخی دیگر پایدارتر هستند.

وحیدی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده انواع مسائل آن‌ها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت پروژه مونوریل گفت: مونوریل می‌تواند جایگزین خط دوم متروی قم شود.

وحیدی به بررسی گزینه‌های احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل ادامه داد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبت‌هایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راه‌حل‌هایی رسیده‌ایم و باید این راه حل‌ها را پیش ببریم.

کد خبر 5388118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha