۱۵ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۳۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر:

تکمیل راه‌های استان بوشهر نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

تکمیل راه‌های استان بوشهر نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

بوشهر- مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: برای تکمیل طرح‌های راه‌سازی در استان به افزون بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد رستمی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان بوشهر چهار هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه داریم.

وی بابیان اینکه ۶۸۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر به‌صورت بزرگراه و بقیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است اضافه کرد: کریدور ساحلی بزرگراه بزباز- بندو به طول ۲۲ کیلومتر با ارزش روز ۵۰۰ میلیارد ریال یکی از طرح‌های مهم راه و شهرسازی استان بوشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: عملیات نهایی و بخش جزئی از آسفالت این مسیر باقی مانده بود که در حال انجام است و تنها ایمن‌سازی مسیر باقی مانده که تا دهه فجر یا پایان سال این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه برای تکمیل راه‌های در دست اجرا در استان بوشهر نیازمند دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، ادامه داد: سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی در استان هزینه می‌شود.

رستمی افزود: کنارگذر کنگان دوراهک یکی دیگر از طرح‌هاست که قطعه سوم آن به طول ۱۳ کیلومتر، ابنیه و زیرسازی تقاطع غیر همسطح ریز دوراهک تکمیل شده و با تخصیص قیر مورد نیاز به‌زودی عملیات آسفالت آن شروع می‌شود و ایمن‌سازی مسیر در نیمه اول سال ۱۴۰۱ انجام و این کنارگذر به‌صورت کامل زیربار ترافیک می‌رود.

آخرین وضعیت تکمیل راه‌ها

رستمی خاطرنشان کرد: البته ۱۸ کیلومتر از این مسیر پیش از این زیر بار ترافیک رفته است و بخش عمده‌ای از آسفالت ۱۳ کیلومتر نهایی انجام شده و تنها ایمن‌سازی مسیر مانده که در سال آینده انجام می‌شود.

وی بیان کرد: جاده وفاق حد فاصل دیر کنگان به طول ۹ کیلومتر و با هدف رونق گردشگری منطقه به‌صورت ساحلی ساخته شده که ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تزریق اعتبار، امکان بهره‌برداری از آن تا سال آینده فراهم می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر عنوان کرد: محور اهرم – برازجان از دیگر محورها است که بخشی از قیر آن تخصیص‌یافته و ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت است و به دنبال دریافت مقدار قیر بیشتر از وزارتخانه هستیم تا تمام مسیر آسفالت شود.

وی ادامه داد: ورودی شهر دیلم هم از دیگر مسیرهاست که در صورت تخصیص اعتبار، با بستن قرارداد با قرارگاه خاتم یا پیمانکار جدید عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.

رستمی گفت: باند دوم مسیر کمربندی گناوه از دیگر مسیرهاست که موضوع تملک اراضی مسیر مطرح است و درصورتی‌که موفق به توافق با مالکین این مسیر بشویم با توجه به زیرسازی عمده این مسیر، روسازی آن‌هم شروع می‌شود.

وی افزود: مسیر اتصالی بندر ریگ به گناوه به طول ۱۳ کیلومتر از دیگر طرح‌هاست که مشغول نصب علائم ایمنی هستیم و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و مسیر دیگر جاده جم –فیروزآباد و جاده دالکی به کنار تخته است که هم‌زمان در حال کار است و عملیات آسفالت جم به فیروزآباد هم به‌زودی شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه رهاورد سفر هیئت دولت به استان بوشهر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش راه و شهرسازی است گفت: این میزان اعتبار در تعهد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه است و باید طی ۲ سال تأمین شود.

وی اضافه کرد: در ششمین سفر استانی رئیس‌جمهوری و هیئت دولت سیزدهم به استان بوشهر که ۱۶ مهرماه جاری انجام شد، تأمین منابع مالی مورد نیاز قطعه‌های پروژه خط ریلی بوشهر - شیراز از منابع مختلف در دستور کار قرار گرفت که در این ارتباط ۲۰۰ میلیون دلار برای این پروژه در استان بوشهر و ۲۰۰ میلیون یورو نیز از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان فارس برای این پروژه تصویب شده است.

پیشرفت ۱۳ درصدی راه‌آهن

رستمی با اشاره به پیشرفت کلی ۱۲- ۱۳ درصدی پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز - عسلویه اضافه کرد: از مجموع ۴۵۰ کیلومتر مسافت پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز، ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر و مابقی در استان فارس قرار دارد که در زمان حاضر قطعه ۱۰ با ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بوشهر و یکی از قطعه‌ها نیز در شیراز در حال کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: بعد از سفر رئیس‌جمهوری در نشستی که مسئولان استان بوشهر و فارس در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار کردند قرار شد ۲۰۵ کیلومتر مسیر اهرم - عسلویه نیز به راه‌آهن بوشهر - شیراز اضافه شود.

وی اضافه کرد: بر اساس پیشنهادهای اولیه قرار بر این شد که مسیر پروژه راه‌آهن از سمت بوشهر به عسلویه از سوی مجموعه وزارت نفت و با همراهی پتروشیمی‌ها احداث شود و مسیر بوشهر - شیراز نیز غیر از سهم تهاتر نفتی؛ سقف تهاتر نفتی، اعتبارات ماده ۵۶ و قانون بودجه برای سال‌های آینده افزایش یابد.

رستمی گفت: در موضوع احداث راه‌آهن بوشهر-شیراز تأمین اعتبار آن از محل تهاتر نفت در دستور کار قرار دارد که تحقق این مهم باید با اصلاح قانون بودجه و یا مصوبه سران قوا انجام شود تا امکان تهاتر نفتی برای سال‌های آینده نیز وجود داشته باشد.

ثبت‌نام ۲۱ هزار نفر برای نهضت جهش مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از ابتدای ثبت‌نام برای نهضت جهش تولید مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۶۰۴ نفر در این استان ثبت‌نام کردند.

وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد زمین تأمین‌شده است و در حال تأمین زمین در شهرهای مختلف از طریق اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، تغییر کاربری، اراضی الحاقی به محدوده هستیم تا بتوان زمین بیشتری تأمین کرد.

رستمی با بیان اینکه نهضت ملی جهش تولید مسکن شامل مسکن شهری و روستایی، بخش خصوصی و بافت فرسوده است گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی هزار واحد از قبل در قالب طرح اقدام ملی مسکن و ۲ هزار و ۵۸۹ واحد نیز که به‌تازگی در شهر جدید عالی شهر از سوی بنیاد مسکن آغاز شده است.

کد خبر 5393281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha