۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

مدیرکل راه استان بوشهر:

راه‌آهن عسلویه - بوشهر - شیراز نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال است

راه‌آهن عسلویه - بوشهر - شیراز نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال است

بوشهر - سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: راه آهن عسلویه - بوشهر - شیراز نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد رستمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی سفری را به بوشهر داشت که در این سفر به بررسی وضعیت راه‌ها و همچنین پروژه‌های در دست اجرای استان پرداخته شد.

وی ادامه داد: راه‌های روستایی و کوهستانی شهرستان دشتستان در این سفر مورد بازدید قرار گرفت و معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری اجرای پل روستای درودگاه، تکمیل راه طلحه به شاه پسرمرد بخش بوشکان، ساماندهی سه راهی وحدتیه، مطالعه محور گیسکان و گردنه گچ در بخش ارم را مورد تاکید قرار داد.

سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه در پاسخ به وضعیت راه‌آهن بوشهر - شیراز نیز بیان داشت: اجرای این راه‌آهن و اتصال استان بوشهر به مرکز کشور نقش بسیار مهمی در توسعه استان خواهد داشت و پیگیری‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن عسلویه - بوشهر - شیراز نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته به این طرح پاسخگوی نیازهای پروژه نیست و کمبود اعتبار باعث شده تا این پروژه در حالت غیرفعال قرار بگیرد.

رستمی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: استفاده از فاینانس خارجی نیز برای این طرح در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه زمان مشخصی برای زمان آغاز این پروژه مشخص نیست، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش اقتصادی است که اتصال استان به خط سراسری تاثیر بالایی در بهبود وضعیت استان خواهد داشت.

سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: راه‌آهن عسلویه - بوشهر - شیراز دارای ۱۸ قطعه و در مجموع دارای ۶۳۰ کیلومتر طول است که تاکنون چهار قطعه در استان‌های بوشهر و فارس اجرایی شده است.

کد خبر 2783366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha