۲۵ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹

رئیس فراکسیون زنان مجلس:

تشکیل مدیریت واحد قرارگاهی در خوزستان لازمه حل آسیب های اجتماعی

تشکیل مدیریت واحد قرارگاهی در خوزستان لازمه حل آسیب های اجتماعی

اهواز- رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، تشکیل مدیریت واحد قرارگاهی در خوزستان را لازمه حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی دانست و خواستار انتصاب زنان توانمند در این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه قاسم پور عصر امروز در نشست شورای اجتماعی خوزستان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس که در سالن مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار کرد: در سفر چند روزه به استان خوزستان ضمن بازدید از صنایع، دیدار با فعالان بخش خصوصی شاهد وجود آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق خوزستان بودیم و برای حل این معضلات نیاز به یک مدیریت قرارگاهی در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در خوزستان موضوع جدی است، افزود: تا این مدیریت قرارگاهی در استان فعال نشود، جامعه هدف از بودجه و تسهیل شرایطی که با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، بهره مند نمی‌شوند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست داریم که برای حل آسیب‌های اجتماعی و مشکلات و معضلات این چنینی در خوزستان یک مدیریت قرارگاهی مدنظر قرار بگیرد؛ مثلاً از محل اعتبارات سفر معاون زنان ریاست جمهوری قرار بوده که ۱۰ میلیارد تومان به اشتغالزایی زنان روستایی خوزستان تخصیص پیدا کند ولی بعد از گذشت دو ماه هنوز جامعه هدف از این اعتبار بهره مند نشده است.

قاسم پور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه زنان در خوزستان ضعیف است، عنوان کرد: هدایت بودجه نیازمند این است که کارها به شکل مدیریت قرارگاهی انجام و جامعه هدف را از این اعتبارات بهره مند سازند.

وی با اشاره به اینکه پارک بانوان در اهواز چندین بار افتتاح شده ولی هرگز به بهره برداری نرسیده ادامه داد: احداث پارک بانوان و بهره برداری هرچه سریع‌تر آن یکی از خواسته‌های مشترک فعالان حوزه زنان بود که حق طبیعی بانوان محسوب می‌شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه زیرساخت‌های بهزیستی خیلی ضعیف است و نسبت امکانات آن با سرانه مسائل اجتماعی هیچ سنخیتی با هم ندارند.

قاسم پور خطاب به استاندار خوزستان گفت: حتماً نگاهمان در حوزه مناصب جنسیتی نیست ولی تعداد مدیران کل زن در این استان حتی به انگشتان دست هم نمی‌رسد؛ بنابراین باید جامعه زنان توانمند استان را برای مناصب مدیریتی مدنظر قرار دهید.

کد خبر 5400492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha