۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰

امام جمعه دامغان:

ایران به دنبال ارتباط موثر با دنیا/پیگیری منافع ملی در اولویت است

ایران به دنبال ارتباط موثر با دنیا/پیگیری منافع ملی در اولویت است

دامغان- امام جمعه دامغان با بیان اینکه سفر رئیسی به کشورهای مختلف نشان می‌دهد که ایران به دنبال ارتباط قوی و موثر با دنیا است، گفت: در این ارتباطات منافع ملی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی محل مصلی امام این شهر ضمن بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به روسیه و وزیر امور خارجه به اکثر کشورها نشان می‌دهد ایران به دنبال ارتباط قوی و مؤثر با دنیا است، ابراز داشت: قطعاً در سیاست خارجی، ایران به دنبال کشورهایی است که بتوانند نفعی برای ما داشته باشد.

وی بابیان اینکه ارتباط با دنیا تنها در آمریکا و چند کشور غربی خلاصه نمی‌شود، افزود: ایران می‌کوشد تا با کشورهایی در ارتباط باشد که بتواند منافع ملی را تأمین کند قطعاً آمریکا و اسرائیل در زمره آن نخواهند بود.

امام جمعه دامغان بابیان اینکه دیگر منفعت ارتباط با دیگر کشورها رونق اقتصادی در شرایط تحریم‌ها است، ابراز داشت: قطعاً برای شکوفایی اقتصادی در انتظار مذاکرات و برجام و غربی‌ها نیستیم بلکه در تلاشیم تا بتوانیم با تکیه‌بر دانش بومی تحریم‌ها را خنثی و اثبات کنیم بر پای خود ایستادیم.

رستیمان با بیان اینکه غربی‌ها هیچ گاه در ارتباط با ایران به دنبال نفع ما نیستند و تنها منفعت خودشان را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: دشمن نه در این برهه بلکه طی چهل ساله دوران عمر انقلاب بارها تلاش کرد تا بتواند بانفوذ در ایران و ایجاد دسیسه به اهداف خود دست یابد اما ایران در سایه ولایت فقیه همه این فتنه‌ها را خنثی کرده است.

وی بابیان اینکه دشمن‌رو به افول و نابودی است، افزود: با توجه به نقش و اهمیت وجود ولایت فقیه در جامعه طی بحران‌های مختلف امروز یکی از رسالت‌های ما تبیین نقش ایشان و قدرت جمهوری اسلامی در مقابله با دشمنان برای نسل جدید است که این مهم باید بین جوانان مطرح شود.

کد خبر 5405307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha