۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

استاندار سمنان عنوان کرد؛

برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس به روستاهای استان سمنان

برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس به روستاهای استان سمنان

سرخه-استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی، دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات روستایی در حوزه روستاها مَد نظر قرار دارد، گفت: برای مهاجرت معکوس به روستاها برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح یکشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه گاز رسانی به روستای عبدالله آباد از توابع شهرستان سرخه به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه امروز با اقدامات صورت گرفته، مردم عزیز و صبور روستای عبدالله آباد سرخه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، تاکید کرد: برای مهاجرت معکوس به روستاها برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: مباحث گردشگری، بوم گردی، مشاغل خانگی و صنایع دستی در سطح روستاها برای ارتقا شاخص اقتصادی روستا و ایجاد فرصت‌های شغلی و ثروت، ضرورت دارد تا مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی، دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات روستایی در حوزه روستاها مَد نظر قرار دارد، گفت: ما باید زمینه اشتغال را به منظور تحقق ماندگاری روستاییان در روستاها و به تبع آن ایجاد امنیت پایدار در سطح روستاها، فراهم سازیم.

هاشمی با بیان اینکه تولید ثروت به منظور ارتقا شاخص‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستاها، امری ضروری و حائز اهمیت است، گفت: توسعه بهره‌وری در مناطق روستایی در قالب تغییر نوع کشت و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و از طریق آموزش، ترویج و آگاه سازی، باید صورت گیرد.

وی افزود: در بحث روستاها، حوزه‌های زیرساختی به صورت مطلوب توسعه یافته، اما تولید ثروت و پول مغفول مانده است.

به گزارش مهر، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بهره برداری از پروژه گاز رسانی به روستای عبدالله آباد از توابع سرخه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت تا این روستا گازرسانی شود گفته می‌شود بعد از انقلاب اسلامی این نخستین بار است که یک مقام ارشد استانی به این روستا سفر می‌کند.

کد خبر 5418067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha