۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

در راستای تقویت بنیه دفاعی؛

فنلاند ۶۴ فروند جنگنده رادارگریز «اف-۳۵» از آمریکا می خرد

فنلاند ۶۴ فروند جنگنده رادارگریز «اف-۳۵» از آمریکا می خرد

منابع مطلع آمریکایی خبر دادند که احتمال دارد قرارداد خرید جنگنده های پیشرفته «اف-۳۵» بین فنلاند و ایالات متحده به زودی منعقد گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در آمریکا اعلام کردند که قرارداد خرید رسمی جنگنده های «اف-۳۵» (F-۳۵) از سوی فنلاند ممکن است به زودی امضا شود.

«میکو هاوتالا» سفیر فنلاند در آمریکا در همین رابطه در بیانیه ای گفت: این مسئله نشانه دیگری است از اینکه فنلاند همیشه در قبال دفاع ملی خود جدی عمل کرده است.

وی افزود: این (خرید) بخشی از برنامه ریزی بلند مدت ما است و هیچ ارتباطی با وضعیت فعلی ندارد.

فنلاند پیشتر در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که جنگنده های کهنه «اف/ای-۱۸» (F/A-۱۸) خود را با تعداد ۶۴ فروند هواپیمای اف-۳۵ و سیستم های تسلیحاتی در قراردادی به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار جایگزین خواهد کرد.

کشور فنلاند مرز طولانی با فدراسیون روسیه دارد و بنا بر سابقه تاریخی دو کشور در گذشته به ویژه در خلال جنگ جهانی دوم، فنلاند همیشه سعی کرده تا خود را به جناح غربی ها نزدیک نگه دارد.

البته طبق گفته سفیر فنلاند در واشنگتن خرید فعلی ارتباطی به تنش های پیش آمده بین غرب با روسیه بر مسئله اوکراین ندارد و نخست وزیر فنلاند نیز قبلا اعلام کرده بود که عضویت کشورش در ناتو بعید است.

کد خبر 5422165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha