۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۸

در طرح کاداستر اراضی ملی و مراتع؛

۸۸درصد اراضی استان سمنان سند تک برگی دریافت کردند

۸۸درصد اراضی استان سمنان سند تک برگی دریافت کردند

سمنان- معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: به منظور جلوگیری از زمین خواری و تعرض به انفال و بیت المال۸۸درصد اراضی استان سند تک برگی دریافت کردند.

به گزارش مهر، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، حمید رضا عبدوس بیان کرد: به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت‌المال، برای هشت میلیون و ۴۲۸ هزار هکتار از اراضی ملی تثبیت و هشت میلیون و۲۱۰ هزار هکتار سند تک‌برگی به نام دولت صادر شد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس برای ۹۵۵ هزار و ۷۸۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمنان، ۶۹۲ هزار و ۸۱۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان میامی، سه میلیون و ۸۷۸ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان شاهرود و ۱۳۹ هزار و ۷۹۵ هکتار از اراضی ملی مهدی شهر، سند تک برگ صادر شد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان سمنان ۴۲۳ هزار و ۴۲۳ هکتار از اراضی ملی آرادان، یک میلیون ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان، ۸۱۱ هزار ۹۲۳ هکتار از اراضی ملی سرخه و ۲۸۸ هزار ۷۶۳ هکتار از اراضی ملی گرمسار صاحب سند تک برگی شدند.

عبدوس با بیان اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی است که با اجرای طرح «کاداستر» مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه و طرح‌های عمرانی دارد، اظهار داشت: سند مالکیت ۳۹ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی منابع ملی (جنگلی) واقع در حوزه ثبت گرگان و منطقه حفاظتی شهرستان شاهرود نیز صادر شد.

وی افزود: دریافت اسناد کاداستر اراضی ملی استان سمنان با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و انفال متعلق به مردم و جلوگیری از زمین‌خواری انجام می‌شود.

کد خبر 5426602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha