۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

همزمان با بالا گرفتن تنش ها؛

اعلام بسیج عمومی در جمهوری خودخوانده «دونتسک» در شرق اوکراین

اعلام بسیج عمومی در جمهوری خودخوانده «دونتسک» در شرق اوکراین

منابع روسی اعلام کردند که همزمان با انتقال غیرنظامیان منطقه دونتسک به شهری در روسیه در پی تنش های اخیر بین این منطقه و نیروهای اوکراینی، فرمان بسیج عمومی در دونتسک صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دنیس پوشیلین» رهبر جمهوری خودخوانده «دونتسک» (DPR) اعلام کرد که او فرمان بسیج عمومی در این جمهوری را امضا کرده است.

وی افزود که DPR در چند روز گذشته از انجام چندین اقدام تروریستی توسط سرویس های ویژه اوکراینی جلوگیری کرده است.

پوشیلین در این باره گفت: اوکراین در حال خمپاره و گلوله باران گسترده سرزمین های جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک است. تنها در روزهای اخیر، ارتش ما از چندین تلاش برای انجام حملات تروریستی توسط سرویس های ویژه اوکراین جلوگیری کرده است.

روز جمعه، پس از حمله ارتش اوکراین به جمهوری های خودخوانده «لوهانسک» (LPR) و دونتسک، این جمهوری ها از تخلیه و انتقال شهروندان خود به منطقه «روستوف» در روسیه خبر دادند.

پیشتر منابع خبری بامداد امروز شنبه از وقوع انفجار مهیب در منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین خبر داده بودند. قبل از آن نیز وقوع یک انفجار در منطقه دونتسک رسانه ای شده بود.

همچنین جمهوری های خودخوانده مذکور از نقض آتش بس توسط ارتش اوکراین در روز پنجشنبه خبر داده بودند که طی آن نیروهای اوکراینی مواضع تحت کنترل این دو جمهوری را خمپاره و گلوله باران کرده بودند.

ارتش اوکراین البته این اتهام را رد کرد و مدعی شد که نیروهای این دو جمهوری ابتدا شروع به تیراندازی نموده اند.

در همین رابطه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز مدعی شد: روزهای گذشته شاهد نقض‌های مکرر از سوی جدایی طلبان تحت حمایت روسیه بوده ایم.

وی همچنین با تکرار اتهامات قبلی خود برضد روسیه، ادامه داد که متقاعد شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته است تا به اوکراین حمله کند.

همه اینها در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که با وجود فضاسازی‌هایی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌دهند، مسکو قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد.

کد خبر 5427843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha