۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

طی ۱۱ ماه نخست سال جاری؛

مردم خراسان شمالی ۳۵ میلیارد تومان زکات و صدقه پرداخت کردند

مردم خراسان شمالی ۳۵ میلیارد تومان زکات و صدقه پرداخت کردند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم استان از ابتدای سال ۲۷ میلیارد تومان زکات و ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان صدقه پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید الهی راد صبح چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حدود ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که حدود ۱۴ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان داشت: ۵۹ درصد افراد روستایی، ۴۰ درصد شهری و یک درصد جزو عشایر هستند؛ همچنین ۶۲ درصد خانم‌ها و ۳۸ درصد آقایان می‌باشند.

وی با تاکید بر اینکه طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است، گفت: اهدا ۶ هزار لوازم ضروری خانگی به ارزش ۱۸ میلیارد تومان و تهیه هزار و ۶۷ جهیزیه جزئی از طرح‌های کمیته امداد بوده است.

وی از پرداخت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۳ هزار و ۶۴۳ نفر خبر داد و افزود: هزار و ۱۷۰ نفر از آموزش‌های کسب و کار کمیته امداد بهره مند شده و ۴۰۹ نفر از طریق کارفرمایان مشغول به کار شدند.

الهی راد خرید تضمینی نوغان با ۱۰ درصد قیمت بالاتر از افراد تحت پوشش را دیگر برنامه این نهاد عنوان کرد و بیان داشت: از این محل افراد تحت پوشش یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان درآمد کسب کردند؛ همچنین ۴۸۵ جعبه نوغان دیگر توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تصریح کرد: بناست ۱۰ هکتار زمین در منطقه غلامان برای احداث توتستان تعلق بگیرد.

وی افزود: طی ۱۱ ماه گذشته ۲۷ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که ۷۷ درصد آن در همان محل و مابقی برای پروژه‌های محرومیت زدایی تخصیص یافته است.

الهی راد خاطرنشان کرد: طی این مدت ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شده است که در حالت کلی خراسان شمالی رتبه نخست در میزان تحقق برنامه را از آن خود کرده است.

وی در انتها با اشاره به در حال ساخت بودن بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان، گفت: ۲۰۰ مسکن با همکاری سپاه و ۴۰۱ واحد با همکاری بنیاد مستضعفان ساخته خواهد شد.

کد خبر 5431563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha