وزیر خارجه قطر اعلام کرد؛

جدیدترین موضع گیری دوحه درباره جنگ اوکراین

جدیدترین موضع گیری دوحه درباره جنگ اوکراین

وزیر خارجه قطر به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت و بر ضرورت اولویت قرار دادن اوضاع غیرنظامیان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت.

وی افزود: قطر طی روزهای گذشته با نگرانی شدید تشدید تنش نظامی در اوکراین را دنبال کرده است. در این شرایط سخت در پیش گرفتن گفتگوی سازنده و راههای دیپلماتیک برای حل این بحران ضروری است.

وزیر خارجه قطر اعلام کرد: دوحه بر احترام به حاکمیت و استقلال اوکراین و تمامیت اراضی آن طبق عرف بین المللی تاکید دارد.

وی بر ضرورت توجه به منشور سازمان ملل و اصول بین المللی و پاییندی به آن و حل منازعات بین المللی از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و پرهیز از روی آوردن به زور تاکید کرد.

آل ثانی بر اولویت قرار دادن حمایت از غیرنظامیان در این شرایط تاکید کرد و گفت: آنچه ما را نگران می کند شرایط سخت انسانی است که میلیونها آواره با آن روبرو هستند و این همبستگی جامعه بین المللی برای رفع نیازهای آنها را به موازات تلاشهای حل مسالمت آمیز بحران ایجاب می کند.

وی درباره اوضاع فلسطین هم، اشغالگری صهیونیستها بر اراضی فلسطینی و عربی را بدترین بحران انسانی که ادامه دار است، دانست و به اقدامات و جنایات صهیونیستها علیه فلسطینی ها و مصادره اراضی و حقوق آنها و تعدی به مقدسات دینی و شهرک سازی صهیونیستها که به شکل غیرقانونی انجام می شود اشاره کرد و آنرا برای صلح فراگیر و عادلانه در منطقه ویرانگر خواند.

آل ثانی از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند و اقدامات مناسب را به منظور دست یابی فلسطینی ها به همه حقوق مشروعشان و در راس آن حق تعیین سرنوشت و بازگشت و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ به عمل آورد.

کد خبر 5435764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha