۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱

کرونا موجب تعدیل نیرو در دفاتر گردشگری فارس شد

کرونا موجب تعدیل نیرو در دفاتر گردشگری فارس شد

شیراز- رئیس هیأت مدیره انجمن‌های مسافرتی استان فارس گفت: کرونا موجب شد بسیاری از دفاتر گردشگری استان تعدیل نیرو داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود فخری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر و نزدیک ایام نوروز، تورهای دفاتر خدمات مسافرتی در شرایط کرونا خدمات نداشته اند، اظهار کرد: از یک طرف جلوی فعالیت دفاتر گرفته می‌شد اما از آن طرف همه مراکز و مکان‌ها باز بود و مسافرین به جاهای مختلف سفر می‌کردند.

او افزود: چنین شرایطی بیشتر خطر آفرین بود و اگر دفاتر مسافران فرایند را پوشش می‌دادند ضمن رعایت تمام مسائل بهداشتی، مردم و مسافرین نیز کمتر آسیب می‌دیدند.

این فعال عرصه گردشگری ادامه داد: با این رویکردهای اشتباه در طی ۲ سال گذشته دفاتر به ورشکستگی رسیدند اما امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی، شرایطی ایجاد شده که دفاتر می‌توانند با وضعیت بهتری فعالیت خود را دنبال کنند.

وی به وضعیت گردشگری داخلی و آسیب‌های ناشی از کرونا نیز اشاره کرد و گفت: کرونا گردشگری را ضربه فنی کرد و خیلی از شرکت‌های قدر در دنیا ورشکسته شدند. در شیراز هم وضعیت گردشگری همین گونه بود و بخشی از دفاتر اسیب دیدند و این درحالی بود که در دنیا از گردشگری حمایت کردند اما در ایران حمایت لازم انجام نشد.

او با بیان اینکه متأسفانه بخشنامه‌هایی که در حمایت از بخش گردشگری می‌شود، تخصصی نیست و به درد دفاتر نمی‌خورد، افزود: بالای ۹۰ درصد شاغلین در دفاتر، بانوان هستند و با تعدیل نیرو ناشی از تعطیلی دفاتر، درصد بالایی از خانم‌ها که نان آور بودند، لطمه دیدند و متأسفانه گوش شنوایی نیست.

فخری همچنین با گلایه از عدم همراهی مسؤولان با فعالان گردشگری گفت: گردشگری مهمترین رکن در فارس است و نباید تنها نام‌گردشگری را یدک کشید از این رو اگر گردشگری استان رونق پیدا کند، بیکاری که یکی از مشکلات استان است نیز تا حدود زیادی از بین می‌رود.

این فعال عرصه گردشگری همچنین خواستار همکاری اداره حج و زیارت در پروازهای خارجی شد و گفت: در شرایطی که استان‌های همجوار هفته‌ای چند پرواز به عراق دارند اما استان فارس از درآمدهای این پروازها بی نصیب است که باید در این عرصه فعال‌تر عمل کرد.

کد خبر 5442407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha