۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۲۳

بر اساس اخبار غیر رسمی؛

«نازنین زاغری» به زودی به انگلیس باز می‌گردد

«نازنین زاغری» به زودی به انگلیس باز می‌گردد

«نازنین زاغری» که به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر شده بود ، با آزادی از زندان در روزهای آینده ایران را ترک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس شنیده‌ها، «نازنین زاغری» که چند سال پیش در ایران به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و محاکمه شده بود، در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران در روزهای آینده آزاد می‌شود.

او که به عنوان یکی از سرشبکه‌های جاسوسی MI۶ انگلیس شناخته می شد، عضو تعدادی از مؤسسات انگلیسی مرتبط با سرویس امنیتی این کشور است که در زمینه‌های مرتبط با سایر کشورهای جهان به‌ویژه در حوزه غرب آسیا فعالیت می‌کنند.

«حجت کرمانی» وکیل نازنین زاغری در گفتگویی با بیان اینکه پاسپورت انگلیسی نازنین زاغری به وی تحویل داده شده اما زمان خروج از کشور وی هنوز مشخص نیست، گفت: امیدواریم این امکان به زودی فراهم شود.

نازنین زاغری که تابعیت انگلیسی دارد ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. وی سال ۹۵ حکم ۵ سال زندان دریافت کرد و در پرونده دیگری در اردیبهشت امسال بار دیگر به یک سال زندان محکوم شد.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود: وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

کد خبر 5448073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 0
      همش ۵۳۰ میلیون دلار؟
    • مینا IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      خااک بر سرش کنن و امثال خایئنین مث اطن. اینا باید اعدام بشن مثل اکبری. خدا بچه های سپاه و سریازان گمنام رو زنده بداره. اربابای اروپایی هیییییییییچ غلطی نمیتونن کنن.......... شیره سپاه
    • ابراهیم IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      اینطورآدمها که به کشورخودشون واسه یه اقامت انگلیس یا کشوری دیگه خیانت میکنن وطن فروشی بیشتر نیستن که از چشم همون انگلیسیها هم آدمهای بدبخت وبی ارزشی هستن.همون بهتر که گورشو گم کنه.اینطورلکه های ننگ همون بهتر که به دامن ناپاک اجنویها بچسبند بهتره تا ایران رو نجس کنن.بره به جهنم