۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳

همزمان با تمرکز روی منطقه دونتسک؛

روسیه: اهداف اصلی در فاز نخست عملیات نظامی محقق شد

روسیه: اهداف اصلی در فاز نخست عملیات نظامی محقق شد

وزارت دفاع روسیه از حصول نتایج دلخواه در فاز نخست عملیات نظامی در اوکراین خبر داد حال آنکه گفته می شود در حال حاضر، تمرکز ارتش روسیه روی منطقه دونتسک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اهداف اصلی در فاز نخست عملیات نظامی در اوکراین محقق شده است.

همزمان، اینترفکس اعلام کرد که ارتش روسیه روی آزادسازی منطقه دونباس تمرکز می‌کند و احتمال یورش به شهرهای تحت محاصره نیز منتفی نیست.

وزارت دفاع روسیه هم پیشتر گفته بود که در پیش برد عملیات نظامی خود دو گزینه را لحاظ می‌کند که یکی در محدوده جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک است و دیگری کل خاک اوکراین را درگیر می‌کند.

امروز، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای روس تا حدودی موفق به ایجاد گذرکاه زمینی میان شبه جزیره کریمه و جمهوری دونتسک شده اند.

پیشتر هم گفته شده بود که یکی از اهداف روسیه از اقدام نظامی در اوکراین، ایجاد این گذرگاه و امتداد آن در حاشیه دریای سیاه تا نقطه اتصال به مولداوی است. به این ترتیب، دسترسی اوکراین به دریای سیاه قطع می‌شود.

روز گذشته نیز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره قطع دسترسی اوکراین به دریای سیاه هشدار داد. در همین راستا، آمریکا و شرکایش در حال بررسی امکان تحویل موشک‌های ضد کشتی به کی یف هستند.

کد خبر 5453543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      روسیه در اکراین به مرگ گرفت که اکراین و غرب به تب راضی بشن منظور گرفتن دنبال و لوهان و دونتسک.