۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

مدیرکل گمرک بوشهر:

صادرات کالا از گمرک بوشهر در سال جدید اوج گرفت

صادرات کالا از گمرک بوشهر در سال جدید اوج گرفت

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از بارگیری و ارسال بزرگترین محموله صادرات مواد معدنی از گمرک بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صادرات از گمرکات استان بوشهر بدون وقفه و حتی در روزهای تعطیل نیز به صورت کشیک کاری و شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: در سال گذشته از طریق گمرکات استان میزان ۱۰ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی ۶۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: این میزان صادرات در استان به گونه‌ای بود که بعد از استان هرمزگان مقام دوم صادرات کشور در اختیار گمرکات استان بوشهر است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در گمرکات استان بوشهر، بزرگترین محموله صادرات مواد معدنی به میزان ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن سیمان فله در یک محموله صادراتی ارسال شد.

قره بیگی اضافه کرد: این میزان سیمان تولید شده در شرکت صنایع سیمان دشتستان بوده که در یک محموله در یک کشتی به گمرک بوشهر اظهار و بعد از انجام تشریفات گمرکی در تاریخ نهم فروردین ماه سال جاری به مقصد کشور کویت صادر شد.

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: این نخستین بار است که این حجم از سیمان در یک محموله بارگیری می‌شد و به عبارتی یک رکورد در میزان نرخ بارگیری سیمان در بنادر و گمرکات استان محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این محموله شامل ۳۴ هزار ۵۰۰ تن سیمان فله تیپ پنج به ارزش ۸۶۲ هزار ۵۰۰ دلار بوده که از طریق اسکله نگین در بندر بوشهر به صورت شبانه روزی و بدون وقفه طی هشت روز با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی در شناور پرتلند ۳ بارگیری و به مقصد مورد نظر ارسال شد.

قره بیگی تصریح کرد: در سال گذشته از طریق گمرکات استان بوشهر بیش از دو میلیون و ۸۰۰ تن سیمان و کلینکر به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کد خبر 5456685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha