۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹

امام جمعه شهرستان نیر:

راهبرد جهاد تبیین در عرصه دانش بنیان مهم و اساسی است

راهبرد جهاد تبیین در عرصه دانش بنیان مهم و اساسی است

نیر- امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به مقدمات ریل گذاری کشور در مسیر تولید دانش بنیان گفت: راهبرد جهاد تبیین در عرصه دانش بنیان مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر نیر با اشاره به مقدمات ریل گذاری کشور در مسیر تولید دانش بنیان اظهار کرد: راهبرد جهاد تبیین در عرصه دانش بنیان مهم و اساسی است.

وی خواستار تبیین نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی جهت بهبود وضعیت اقتصادی، رفع گرانی و اشتغالزایی، نظارت بر کالاهای یارانه ای شد و گفت: مطالبه از نهادهای مسئول به منظور سیاست‌گذاری های کلان جهت تحقق شعار سال، تولید محتوای فاخر و اقناعی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از جمله انتظارات مردم از مسئولین است.

امام جمعه شهرستان نیر از گفتمان سازی تولید دانش بنیان به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور نام برد و افزود: بازخوانی سرنوشت کشورهای متکی به تولید ملی و مقاومت آنها در برابر تنگناهای اقتصادی مهم و ضروری است.

نعمتی بیان کرد: بومی سازی تولید در مناطق مختلف کشور و حمایت از سرمایه گذاران بومی مقیم سایر کشورها در کنار توانمندسازی جوانان جهات افزایش تولیدان دانش بنیان مهم است.

وی با اشاره به برجام نیز افزود: رفع تحریم‌ها و هماهنگی بیشتر مسئولین در کنار تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان چشم انداز اقتصاد ایران در ۱۴۰۱ است و اجرای نادرست برنامه حذف ارز ترجیحی و برخی مسائل دیگر نیازمند اتخاذ تدبیر است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران استبداد و استعمار را از کشور بیرون رانده است، گفت: مردم سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

نعمتی با بیان اینکه قرن ۱۴ قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از کشور بود، گفت: یکی از راه‌های خدمت به ملت ایران تقویت تولید ملی است و تقویت تولید ملی دغدغه همیشگی علما و اندیشمندان بوده است و در تاریخ معاصر نهضت احیای اقتصاد ایران بعد از تحریم تنباکو تأسیس شرکت بزرگ ملی، نهضت ملی شدن صنعت نفت است.

وی همچنین با بیان اینکه ماه رمضان فرصت استغفار لسانی و عملی است، گفت: اهل تقوا فقط به باطن عمل توجه می‌کنند و به ظواهر مشغول نمی‌شوند، خوب عبادت کردن بهتر و اثرگذارتر از عبادت ظاهری زیاد است و در نزد اهل تقوا مهمترین کار حق عمل را ادا کردن است.

امام جمعه شهرستان نیر افزود: تقوا برای کارگزاران حکومت اسلامی، خدمت جانانه به مردم است و مسئولین باید حق مسئولیت خود را با خدمت به عموم مردم ادا کنند.

نعمتی به دیدار نوروزی با علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و نماینده مردم شهرستان نیر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: حل مشکلات منطقه، بررسی پروژه‌ها از جمله مهمترین نکات این دیدار بود، تزریق اعتبار به پروژه‌های شهرستانی، ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان نیر از جمله فعالیت‌های این نماینده مجلس در شهرستان نیر است.

وی از تخصیص اعتبار نقدی به مدرسه ویرنق توسط بدری دیگر نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام موسوی نیز تسهیلگر تخصیص بودجه کشاورزی و تأمین آسفالت داخل شهر که از جمله مصوبات در حضور وی اتفاق افتاد بود.

امام جمعه شهرستان نیر به مطالبات مردم در سال ۱۴۰۱ از مسئولان پرداخت و گفت: حل مشکل سرمایه گذاری بولاغلار، تکمیل کانال آب در روستاهای شهرستان نیر، احداث کنارگذار شهرستان نیر جهت حل مشکل ترافیک، احداث شهرک دامپروری از جمله انتظات مردم از مسئولان در سال ۱۴۰۱ است.

نعمتی از نمایندگان شهرستان نیر در مجلس خواست از ظرفیت نهادهای انقلابی همچون بنیاد علوی در راستای حل مشکلات منطقه استفاده کنند.

کد خبر 5457269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha