۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۵۲

وزارت خارجه آمریکا خبر داد؛

وزرای خارجه مصر و آمریکا در واشنگتن با هم دیدار کردند

وزرای خارجه مصر و آمریکا در واشنگتن با هم دیدار کردند

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با همتای مصری اش در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای مصری خود در ساختمان وزارت امور خارجه ایالات متحده دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا در جریان این دیدار و در نشست مشترک با همتای مصری خود با ستایش نقش مصر در منطقه گفت: «مصر، سال‌ها پیش، پیشگام در برقراری روابط خود با اسرائیل بود و از آن زمان تاکنون، از بسیاری جهات، در قلب ثبات در منطقه بوده است. کار برای صلح و تلاش برای امنیت در مشارکت راهبردی قاهره و واشنگتن تأثیرگذار بوده است.»

وزیرخارجه آمریکا دیدار با همتای مصری‌اش را به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین مصر و ایالات متحده عنوان کرد و گفت: «واشنگتن و قاهره در بسیاری از اهداف در منطقه با هم اشتراک نظر دارند.»

همچنین وزیرخارجه مصر نیز در این دیدار اظهار داشت: «مشارکت راهبردی که اکنون بین مصر و ایالات متحده در طی چهار دهه وجود داشته، برای هر دو طرف سودمند بوده است و من معتقدم که برای تقویت بیشتر روابط و همچنین مقابله با چالش‌های مختلف، کارهای بیشتری برای هر دوی ما وجود دارد که باید انجام دهیم. بر این باوریم که ما تنها از طریق ادامه همکاری و تعامل خود می‌توانیم ملاقات کنیم.»

کد خبر 5466685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha