۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰

عضو شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی:

جلیل فخرایی روزنامه نگار با سابقه مشهدی درگذشت

جلیل فخرایی روزنامه نگار با سابقه مشهدی درگذشت

مشهد ـ عضو شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: جلیل فخرایی، شاعر و روزنامه‌نگار باسابقه مشهدی، در پی عوارض ناشی از سکته در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عشقی با اشاره علت درگذشت جلیل فخرایی اظهار کرد: جلیل فخرایی که از شاعران نام‌آشنا، عضو شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان و از خبرنگاران باسابقه خراسان رضوی بود، در پی عوارض ناشی از سکته در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

عضو شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی افزود: همچنین متاسفانه ریه‌های این شاعر آب آورده و چون کلیه‌های او نیز پاسخگو نبود، این موضوع منجر به فوت او شده است.

وی در رابطه با آثار فخرایی افزود: ادبیات و اندیشه جلیل فخرایی دارای تاثیرات قابل توجهی در حوزه فرهنگ و فلسفه داشت و شناسنامه آشکاری از ادبیات ناب خراسان را با خود همراه دارد.

عشقی گفت: زبان شعر مرحوم فخرایی تغزلی است و بیشتر ذهن خود را در امواج تصویر و کشف و اوزان رها می‌سازد.

عضو شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی بیان کرد: زبان شعر او ساده و خوش‌آهنگ است، با درون‌مایه‌ای فلسفی و اجتماعی و تصاویری بدیع از طبیعت، همچنین اشعارش نشان از کوشش مستمر او برای یافتن شکل خاص و نوینی دارد و بیانگر آگاهی او نسبت به ساختار کلمه در شعر معاصر و نقش وزن و آهنگ در ساختمان کلی شعر است.

خبرگزاری مهر خراسان رضوی درگذشت شاعر و روزنامه نگار پیشکسوت و با سابقه مشهد را به خانواده مرحوم و جامعه رسانه‌ای استان تسلیت می‌گوید.

کد خبر 5470623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha