۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان:

۱۱۳ تشکل کارگری در کردستان فعالیت دارند

۱۱۳ تشکل کارگری در کردستان فعالیت دارند

سنندج- مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۱۳ تشکل کارگری و ۵۰ تشکل کارفرمایی در سطح استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مردم به واسطه مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان با تنگناهایی مواجه هستند اما اصحاب رسانه با امیدبخشی در جامعه زمینه ساز کاهش این آلام اجتماعی شده اند.

وی افزود: جامعه کارگری استان کردستان نیز قدردان روشنگری‌ها و خدمات فعالان رسانه‌ای استان هستند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پنجم تا دوازدهم اردیبهشت به عنوان هفته گرامیداشت خدمات کارگران نامگذاری شده است و در این هفته خدمات و تلاش‌های جامعه کارگری در مسیر توسعه و سازندگی کشورمان به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود.

پیشکاری افزود: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و اکنون در دوران مقابله با هجمه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان به نقش آفرینی پرداخته اند.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های هفته کارگر در استان کردستان اشاره کرد و گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدای کارگر، سرکشی از کارگران از کارافتاده، افتتاح مراکز بهداشت خانه‌های کارگر، دیدار با نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، معرفی زنان سرپرست خانوار فعال در حوزه کارگری، مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.

پیشکاری اظهار داشت: هم اکنون ۷۸ خانه بهداشت در کارگاه تولیدی استان مستقر هستند و ۱۱ خانه بهداشت در استان کمبود داریم که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای تحقق این مهم نیز اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در مجموع ۷ هزار و پنج طرح دادخواست به حوزه روابط کار تحویل داده شده و ۵ هزار و ۷۹۱ رأی توسط هیأت تشخیص صادر شده که ۲ هزار و ۱۶۸ رأی منجر به سازش شده است و کارگران به شغلشان ادامه داده اند.

پیشکاری خاطرنشان کرد: در مجموع هزار و ۱۲۷ مورد رأی قطعی توسط شورای حل اختلاف صادر شده است که ۶۵ مورد منجر به سازش شده است.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت ۱۱۳ تشکل کارگری و ۵۰ تشکل کارفرمایی در سطح استان خبر داد و گفت: هم اکنون پنج انجمن صنفی کارفرمایی نیز در سطح استان فعالیت دارند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری برای ۲ هزار و ۴۴۶ نفر در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳ هزار و ۸۱ نفر در استان از صندوق تأمین اجتماعی بیمه بیکاری را دریافت کرده اند.

پیشکاری اظهار کرد: هزار و ۹۲۵ تعاونی در سطح استان داریم که ۱۸۴ هزار و ۵۸۴ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی افزود: بخش تعاون می‌تواند گره گشای توسعه اشتغال و تولید در استان باشد که برای توسعه این عرصه نیازمند فرهنگ سازی و تغییر نگرش‌ها هستیم.

پیشکاری همچنین از انجام ۹ هزار و ۷۱۶ بازرسی از کارگاه‌های سطح استان خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها با هدف حمایت از جامعه کارگری انجام می‌شود و یکی از کلیدی ترین فعالیت‌های این اداره کل است.

کد خبر 5475482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha