۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷

توسط موسسه مهرطه؛

نهمین دوره جایزه کتاب مهر برگزار می‌شود

نهمین دوره جایزه کتاب مهر برگزار می‌شود

نهمین دوره جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان توسط موسسه نیکوکاری مهر طه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین دوره جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان منتشرشده در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در حوزه نوجوان، توسط مؤسسه نیکوکاری مهرطه، با همکاری پنج مؤسسه دیگر و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نیمه دوم اردیبهشت برگزار می‌شود.

جشنواره کتاب مهر بر اساس ترویج کتاب‌خوانی جهت آشنایی دختران نوجوان با جهان‌های مختلف و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و مهارت‌های آنان در سال ۱۳۹۰ شکل گرفته است و فرزندان علاوه بر مطالعه، به بررسی و نقد کتاب‌های دیگر می‌پردازند و ارتباط مؤثر و فعالیت گروهی برای انتخاب بهترین کتاب را نیز تجربه می‌کنند؛ ایده این جایزه برای افزایش سطح آگاهی نوجوانان و در راستای تشویق آن‌ها به کتابخوانی مطرح شده است.

طرح کتاب مهر در قالب یک فعالیت فرهنگی با همکاری نهادهای مدنی و مؤسسات مرتبط با فعالیت‌های اجتماعی برگزار و به مرور گروه‌های مختلفی به این جشنواره اضافه شدند و نهمین دوره این جشنواره با حضور داورانی از مؤسسه نیکوکاری، انجمن پرنده درخت کوچک، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و مؤسسه شکوفا برگزار و دختران نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال داوری، اجرا و اهدای جوایز جشنواره را عهده‌دار می‌شوند.

در این دوره از برگزاری جشنواره، ۸۱ کتاب ترجمه و تألیف شده از ناشران برتر کودک و نوجوان مورد داوری قرار گرفتند و دختران نوجوان به عنوان داوران این جشنواره در گروه‌های چهار نفره با همراهی سرگروه‌ها، در مورد روش کار و چگونگی مطالعه و بررسی کتاب‌ها توسط نوجوانان صحبت و پس از خواندن هر کتاب، فرم‌های مخصوص داوری را تکمیل و نظر و نتیجه‌ی بررسی خود را به‌صورت مکتوب اعلام می‌کنند.

فهرست برگزیدگان با توجه به جمع‌بندی نظرات داوران انتخاب می‌شوند. کتاب‌های منتخب برآیند داوری همه‌ی مؤسسات بوده و هرساله چهار برگزیده در زمینه کتاب ویژه تألیف، کتاب ویژه ترجمه، کتاب تقدیری تألیف و کتاب تقدیری ترجمه انتخاب می‌شوند.

جایزه کتاب مهر در سال ۱۳۹۰ با هدف ترویج کتابخوانی و داوری رمان نوجوان توسط مخاطبان اصلی این آثار یعنی نوجوانان طراحی و ارائه شد.

کد خبر 5480373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha