۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵

جانشین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه:

قاچاق چوب درخت بلوط در کرمانشاه وجود ندارد

قاچاق چوب درخت بلوط در کرمانشاه وجود ندارد

کرمانشاه- جانشین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به تصاویر منتشر شده از قاچاق چوب درخت بلوط در استان، گفت: قاچاق چوب درخت بلوط در کرمانشاه وجود ندارد.

فرشید سنجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان کرمانشاه قاچاق چوب درخت بلوط انجام نگرفته است و قطع درختان در کرمانشاه عمدتاً برای امرار معاش رخ می‌دهد.

وی افزود: عمده قطع درختان در منطقه سرفیروزآباد کرمانشاه است که مردم محلی برای مصرف خود و به میزان استفاده برای معاش درختان را قطع می‌کنند و در مواردی به جای سوخت و گاهی نیز زنان روستایی برای استفاده در تنور خود از چوب درختان بلوط استفاده می‌کنند.

جانشین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: قاچاق چوب به معنی قطع درختان توسط سوداگران و صادرات غیرمجاز آن و انتقال به استان‌های دیگر است که این مورد در کرمانشاه رخ نمی‌دهد.

سنجری خاطرنشان کرد: عمدتاً مردم محلی درختان را قطع می‌کنند و برای امرار معاش خود تبدیل به زغال کرده و به فروش می‌رسانند و مصرف داخلی دارد و مواردی که در فضای مجازی به عنوان قاچاق چوب درخت بلوط در جنگل‌های زاگرس گزارش می‌شود مربوط به استان کرمانشاه نیست.

کد خبر 5483692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha