۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

رئیس اداره میراث فرهنگی مشگین‌شهر: 

۳۰۰۰ قلم اشیای تاریخی در مشگین‌شهر شناسنامه‌دار شد

۳۰۰۰ قلم اشیای تاریخی در مشگین‌شهر شناسنامه‌دار شد

مشگین‌شهر-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار قلم از آثار تاریخی و باستانی مشگین‌شهر شناسنامه‌دار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمانعلی ایمانی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم اعطای اشیای فرهنگی توسط خیر مشگین‌شهری به موزه باستان شناسی این شهر اظهار کرد: خیر فرهنگی تعداد قابل توجهی اشیای نفیس تاریخی و باستانی را به موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر اهدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این اشیا ۲۵ قلم است و مربوط به دوره‌های اشکانی، سلجوقی و اسلامی می‌باشد.

ایمانی افزود: اشیا شامل زیورآلات زنانه، ظروف پخت و پز، ابزارآلات جنگی از جمله دو عدد اشک‌دان بسیار نفیس، انگشتر، گوشواره، دستبند، گیره موی سر، پارچ سفالی و چند ظرف غذا خوری با لعاب طلا است.

وی با تقدیر از اقدام بسیار ارزشمند این شهروند مشگین شهری گفت: افرادی که اشیای باستانی و تاریخی در اختیار دارند می‌توانند با اهدای آن به موزه باستان‌شناسی لوح ویژه دریافت کنند و این اشیا با نام فرد اهدا کننده در موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر اضافه کرد: تاکنون بیش از سه هزار قلم از آثار تاریخی و باستانی شهرستان مشگین‌شهر شناسنامه‌دار شده که در این زمینه شهرستان مشگین‌شهر پس از شهرستان اصفهان رتبه نخست کشوری را دارد.

ایمانی بیان کرد: شهرستان مشگین‌شهر دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی‌بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

ایمانی تصریح کرد: ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

وی ادامه داد: محوطه باستانی شهر یئری در روستای پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشته به شکل انسان است.

کد خبر 5485504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha