۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۱

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

احیای ۷۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل در سال ۱۴۰۱

احیای ۷۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل در سال ۱۴۰۱

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از فعال شدن ۷۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر سه‌شنبه در دهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت منظم در روزهای سه‌شنبه بعد از بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار برگزار می‌شود تا با حضور سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف موانع و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در دهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عمده مسائل مطرح شده در حوزه مالیات، بیمه و امور اراضی بود که مقرر شد با همراهی مدیران این دستگاه‌های اجرایی موانع و مشکلات با توجه به محدوده اختیارات استانی رفع و تلاش برای تقویت نظام حمایت مالی نیز از سوی بانک‌ها انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» در کنار حمایت از واحدهای فعال، سعی بر این است تا ۷۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال نیز به چرخه تولید مناسب بازگشته و فعالیت‌های اقتصادی قوت و قدرت بیشتری بگیرد.

صادقی افزود: امسال مصمم هستیم تا ۴۰ واحد تولیدی نیمه‌تمام صنعتی را در مناطق مختلف استان تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم که در این زمینه تلاش سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ستودنی است.

وی در مورد میزان اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی در سال ۱۴۰۱ نیز خاطرنشان کرد: تعهد ما اشتغال پنج هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی است که تلاش خواهیم کرد با رفع موانع و مشکلات در کنار حفظ اشتغال موجود، اشتغال جدید را نیز دایر کنیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد تا اعطای تسهیلات از منابع مختلف برای واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده و گواهی مالیاتی و بیمه‌ای نیز در برخورداری واحدهای تولیدی به رغم برخی بدهی‌ها و معوقات بانکی به انجام برسد.

وی بیان کرد: ما سعی می‌کنیم در رایزنی با بانک‌های عامل اخذ وثیقه را برای پرداخت تسهیلات به شکل سهل و آسان مد نظر قرار داده و بخشودگی جرایم مالیاتی و بیمه‌ای نیز به عنوان یک اقدام حمایتی و پشتیبانی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: شهرک‌های صنعتی تلاش کرده تا زیرساخت‌های لازم را تا حد امکان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد کند که نواقصات نیز در این زمینه مورد توجه بیشتر خواهد بود.

کد خبر 5498715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha