۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵

به دنبال کشته شدن یک نظامی ارمنستان؛

ایروان، باکو را به نقض آتش بس متهم کرد

ایروان، باکو را به نقض آتش بس متهم کرد

ارمنستان با اعلام خبر کشته شدن یک نظامی این کشور از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان، باکو را به نقض آتش بس متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان امروز یکشنبه همسایه آذربایجانی خود را به نقض وضعیت آتش بس در مرز میان دو کشور متهم و اعلام کرد که در نتیجه این حادثه یک سرباز ارمنستانی کشته شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که وزارت دفاع ارمنستان پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید واردانیان» سرباز ارتش این کشور در ۲۸ ماه می در نتیجه گلوله باران نظامیان جمهوری آذربایجان زخمی شده است؛ اطلاعاتی که ارتش باکو ساعاتی بعد آن را اطلاعاتی نادرست توصیف کرد.

وزارت دفاع ارمنستان امروز در این خصوص تأکید کرد که نظامی این کشور بر اثر جرحات وارده جان خود را از دست داده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص آمده است: نقض فاحش آتش بس از سوی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در ۲۸ ماه می و تغییر وضعیت در جنوب شرقی مرز میان دو کشور را به شدت محکوم می‌کنیم. این حادثه موجب شد تا یک سرباز نیروهای مسلح ارمنستان کشته شود.

بیانیه وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص اضافه می کند: این تحریکات در پی اظهارات مخرب و ستیزه جویانه رئیس جمهور آذربایجان در ۲۷ ماه می صورت گرفته است.

وزارت دفاع ارمنستان افزود: از روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اروپا و کل جامعه بین الملل می خواهیم تا ارزیابی مناسب و هدفمندی از اقدامات و بیانیه های تحریک آمیز جمهوری آذربایجان ارائه دهند.

دور جدید درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5502201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • موسوی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      باکو باید اینرا بفهمد و یا تو مخش بگنجد که قسمتی از قره باغ به نام آرتساخ هیچ موقع و هیچ وقت در حالت کاپیتولاسیونی باکو نمی رود.