۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۱

معاون رئیس جمهور:

روحیه حماسی «حمید سبزواری» میراث خطه خراسان است

روحیه حماسی «حمید سبزواری» میراث خطه خراسان است

سبزوار ـ معاون امور پارلمانی رئیس جمهور گفت: روحیه حماسی مرحوم حمید سبزواری میراث خطه خراسان و به ویژه دیار سبزوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه «اولین همایش سرود و سروده‌های انقلابی، نکوداشت حمید سبزواری شاعر انقلاب» در سبزوار اظهار کرد: روحیه حماسی مرحوم حمید سبزواری میراث خطه خراسان و به ویژه دیار سبزوار است که بارها در تاریخ تجلی داشته و نمونه بارز آن قیام سربداران است.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور گفت: تعهد اجتماعی، شور حماسی و استواری در راه انقلاب از خصیصه‌های شعر مرحوم حمید سبزواری و نشانه شخصیت مستحکم وی است.

وی بیان کرد: ادیبان و شعاری مختلفی بودند که در ابتدا همراه انقلاب بودند اما در ادامه استحاله شدند و ریزش داشتند، اما سبزواری تا آخر انقلابی ماند.

حسینی افزود: بررسی خط فکری استاد سبزواری از کودتای ۲۸ مرداد تا زمان رحلت ایشان نشان از آن دارد که هیچگاه در مسیر خود دچار تردید یا توقف نشد و قریحه خود را در مسیر آزادی مردم و ذهب به کار برد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: حمید سبزواری هیچگاه در تعیین موضع خود تأخیر نداشت و در بزنگاه‌ها موضع‌گیری اصیل خود را ابراز می‌کرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم دبیرخانه دائمی سرود و سروده‌های انقلاب اسلامی توسط معاون امور مجلس رئیس جمهوری در دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد.

کد خبر 5512077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha