۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:

۳۳۰۰ خوابگاه متأهلی در کشور ساخته شد

۳۳۰۰ خوابگاه متأهلی در کشور ساخته شد

ایلام-رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به برنامه ساخت ۱۰۰ هزار خوابگاه برای دانشجویان متأهل در طول ۵ سال، گفت:امسال سه هزار و ۳۰۰ خوابگاه متأهلی در کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گنجی ظهر سه شنبه در دانشگاه ایلام با اشاره به ماده هفت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: این قانون، دانشگاه‌ها را مکلف کرده که ۱۰ درصد از درآمد اقتصادی به علاوه ده درصد از تملک دارایی خود را به این امر اختصاص دهند و در کنار آن، دولت را نیز موظف کرده که ۲ هزار میلیارد اوراق مالی اسلامی در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد تا بتوانند به خوابگاه‌سازی برای متأهل ها اختصاص دهند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: بر اساس این قانون باید در طول پنج سال ۱۰۰ هزار خوابگاه دانشجویی متأهلی در سراسر کشور احداث شود که از ابتدای امسال سه هزار و ۳۰۰ خوابگاه متأهلی در سراسر کشور ساخته شده است.

گنجی در ادامه گفت: تا پایان امسال چهل و پنج هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور احداث می‌شود.

علی نقی شکری معاون دانشجویی دانشگاه ایلام هم گفت: طرح احداث ۶۵ خوابگاه برای دانشجویان متأهل مطالعه شده و بزودی به پیمانکار واگذار می‌شود.

در حال حاضر ۸۷ هزار دانشجوی متأهل در کشور وجود دارد که برای یک هزار و ۵۰۰ نفر خوابگاه متأهلی در سراسر کشور ساخته شده است.

کد خبر 5519996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha