۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴

نقش نزدیکان کارلوس؛

فشار از بالا برای بازگرداندن کی‌روش/فدراسیون فوتبال تسلیم می‌شود؟

فشار از بالا برای بازگرداندن کی‌روش/فدراسیون فوتبال تسلیم می‌شود؟

برخی نزدیکان سرمربی سابق تیم ملی که در طول حضور هشت ساله در ایران با او همکاری نیز داشته‌اند جلساتی را در برگزار کرده‌اند تا نظر موافق مسئولان رده بالای ورزش برای بازگشت وی را جلب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، روزشمار معکوس برای شروع رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عدد ۱۳۴ رسیده است تا تمام تیم‌های حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا برنامه‌های خود را با جزئیات لازم آماده کرده و در راستای آن قدم بر دارند.

با این حال تیم ملی فوتبال ایران با وجود صعود زودهنگام به این رقابت‌ها با چالش‌های فراوان دست و پنجه نرم می‌کند تا پس از عزل رئیس فدراسیون حالا با شایعات جدی درباره برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری ملی‌پوشان روبرو شود.

«پشت پرده اتفاقات تیم ملی» که صبح امروز از سوی خبرگزاری مهر منتشر شد بخش قابل توجهی از دخالت افرادی خارج از فدراسیون فوتبال برای ایجاد تغییر را مطرح کرد. ورودی جنجالی به تصمیمات مهم فدراسیون فوتبال که تنی چند از بازیکنان تیم ملی ایران در آن نقش داشته‌اند.

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال پس از اینکه دو قطبی به وجود آمده در بین بازیکنان تیم ملی را در استوری های حمایتی یا انتقادی از دراگان اسکوچیچ دید وارد معرکه شد تا با تماس مستقیم با آنها موضوع را ختم به خیر کند.

ماجدی ناراحتی خود را بابت رفتار بازیکنان به باتجربه‌های تیم ملی ایران منتقل کرد. او که از ورود چند بازیکن تازه وارد به اردوی اخیر تیم ملی ایران به این ماجرا تعجب کرده بود برخورد با آنها را به زمان دیگری موکول کرد تا نشان دهد فعلاً تصمیم دارد با گفتگو با بازیکنان اصلی تیم ملی ایران اجازه هرگونه دخالت از آنها را گرفته و اتمسفر به وجود آمده را آرام کند.

جلسه نزدیکان کی‌روش در وزارت ورزش/ فدراسیون فوتبال تسلیم می‌شود؟

تلاش‌های سرپرست فدراسیون فوتبال برای تغییر فضای رختکن تیم ملی ایران با جلسات محرمانه در راهروهای وزارت ورزش روبرو شده است. ماجدی که رفتن دراگان اسکوچیچ را دیگر تکذیب قطعی نمی‌کند حالا با انواع خواسته‌ها برای جانشینی سرمربی کروات دست و پنجه نرم می‌کند.

برخی نزدیکان کارلوس کی روش در طول دوران حضورش جلساتی را با مسئولان وزارت ورزش برای بازگشت او به فدراسیون داشته‌اند. نشست‌هایی که چند نماینده مجلس شورای اسلامی نیز از آن حمایت کرده و خواستار ورود صریح حمید سجادی وزیر ورزش به این موضوع شده‌اند.

با این حال سجادی با آگاهی از حساسیت فیفا اعلام کرده است به هیچ وجه ورود مستقیم به ماجرا نخواهد داشت اما نزدیکان قدیمی کی روش که ارتباط نزدیکی با سجادی دارند پالس های قوی برای بازگشت مرد پر حاشیه پرتغالی داده‌اند.

رایزنی‌های دوستان نزدیک کی روش و برخی همکاران سابق او در شرایطی ادامه دارد که هنوز مشخص نیست چه تغییراتی بر روی نیمکت تیم ملی رخ خواهد داد. آیا اسکوچیچ به آرزویش برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی خواهد رسید؟ آیا کی روش با فشارهای بیرونی سرمربی تیم ملی می‌شود؟ آیا یک گزینه ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها باید چند روز دیگر صبر کرد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5534136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 1
      آب زنید راه را بوی کارلوس کی‌روش میرسد
      • سعید IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
        1 2
        اینا عادت کردن نوکری امثال کیروش و بکنن. آقایی بهشون نیومده.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 1
      من نمیگم دفاع اتوبوسی کیروش تنها راهه ولی موندن اسکوچیچ واقعا راه درستی نیست. چرا این قدر در تغییرش تعلل شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • عباس IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      4 2
      بهترین مربی برای تیم کیروش است کیروش برگرد به خانه ات
    • مجتبی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      1 0
      همه جا شیرتوشیر همه جا همه جا خرتوخر
    • مهدی نوروزی AE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      4 2
      کیروش یعنی شخصیت تیمی کیروش یعنی اعتبار فوتبال ایران در فیفا کیروش یعنی غیرت مشت گره کرده مقابل کره جنوبی وبردن انها در خانه کره نشان داد او از یک ایرانی خائن ایرانی تر است کیروش یعنی انسجام ونظم تیمی کیروش یعنی ترس انگلیس از ایران وقتی اسکو مربی ایران باشد مثل این میماند با سمند بخوای بری تالار
    • احسان IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 0
      اسکو چیچ در حد جام جهانی نیست او با تکیه بازیکنان تکیه دارد ولی اگر یک یا چند بازیکن با مشکل بر خورند علا چیزی برای گفتن ندارد کما اینکه با حذف قایدی نشان داد پخته نیست.
    • سینا IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 4
      این کسانی که تلاش میکنند کیروش برگرده.. خودشون پول اسگووچیچ رو بدن.. و همچنین پول کیروش.. بیسوادند.. و شخصیت ندارند.. هر کی بیشتر تحقیرشون کنه عزیزتره.. همه جا ادم کوتوله هستش که به ناحق در صندلی بزرگی نشسته..
    • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      میشه واضح بگین منظور از این که فشار از بالاست و فدراسیون کاره ای نیست اون بالا یعنی کیه چرا اسمشو نمیگین. چون فعلا فشار از پایین به کشور وارد میشه
    • ا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 0
      کیروش بیاد انگلیس رو میبره ایران اصلا جذاب میشه همه چیز ..هیجان
    • علی روشنی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      2 0
      با اسکوچیچ‌ بریم جام جهانی از انگلیس شیرین ۵تا گل میخوریم. جلو ولز و امریکا هم نتیجه نمی گیریم با توجه به نحوه بازی تیم ملی مقابل تیم دوم الجزایر و کره جنوبی که به مراتب از رقبامون ضعیف تر هستن. این اسکوچیچ فقط تونست بحرین و امارات و عراق و... ببره. جلو تیم های متوسط به بالا هیچ برنامه ای نداشته.
    • سعید IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      2 0
      کیروش یعنی احترام تمام گروه های جام جهانی به ایران چون در فیفا اعتبار دارد
    • هیچکس IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 0
      فشار بیرونی چیه چرا از خودتون حرف میزینید . اگر به نظر عموم مردم هست اکثیرت باکیروشن . مگر طبق معمول از اسم کیروش استفاده کردید تا مربی مورد نظر خودتون یک ایرانی رو بنشونید . که در این صورت خیلی بیشرف تشریف دارید . وگرنه اگر کیروش نباشه همین اوسکو خوبه
    • كامبيز CA ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 1
      اين دوستاني كه از كيروش حمايت ميكنند بهتر ميدونند كيروش اگر خيلي خوب بود كه كلمبيا و مصر عذرش را نميخواستند. هيچ موفقيتي در چند سال گذشته نداشته. گورديولا را هم بيارند ما نميتونيم از اين گروه صعود كنيم. بردن انگليس و ولز خيالبافي بيش نيست. بزاريد اسكوچيچ كارش را بكنه و اول از همه طارمي را خط بزنه تا
    • علیرضا IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 1
      ما چه با کی روش چه بی کروش از گرومان بالا نمی آیم پس نمایندگان لزف کنند به کار مجلس ومعیشت مردم برسند .چون بعد جام جهانی تازه طلبکاری کیروش ودستیارانش شروع می شود .سوال .چرا کی روش تیم ندارد
    • علی IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 1
      دودستگی ونفاق در تیم ملی فوتبال فقط و فقط توسط فضای کثیف نجازی و رسانه هاصورت میگیرد اسکوچیچ ثابت کرد یه سرو گردن از کیروش دلال عاشق دلار بهتر کار کرده و نتیجه تیم ۹۰ درصد حذف شده را به مدعی تبدیل کرد نمکنشناس نباشید
    • عارف قزوینی IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 0
      اسکوچیچ برنامه داره اصلا؟! جلو کره و الجزایر حرفی برا گفتن نداشتیم، حالا این می خواد تیم ملی تو جام جهانی جلو انگلیس و ولز هدایت کنه 😂. فوری باید کی روش برگردونه فدراسیون یا یک مربی بزرگ و رزومه دار استخدام کنه.
    • كمال CA ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 1
      كيروش كه هم كلمبيا و هم مصر را از جام جهاني حذف كرد چه دستاوردي داشته كه به تيم ما بده. يادمون نره كه اگه گوچي اون توپ را در بازي با كره تعقيب نميكرد و گل نميكرد ما به جام جهاني برزيل نميرفتيم. ما با همين اقا به ازبكستان و اردن تو تهران باختيم ولي همه زود فراموش كردند
    • ایران IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 1
      کسانی که دنبال عذل اسکوچیج هستند خیانتکاران به فوتبال ملی و ورزش ایران هستند. ناجوانمردانی که گذشته و تیم حذف شده و دوره سخت ویلموتس را فراموش کرده اند.
    • آرش IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 1
      انشاءالله دلالهای موزامبیکی و گمراهان داخلی موفق نمیشن. بازی‌های باخته به عراق و لبنان و اوجش ۳-۰ مقابل ژاپن رو یادمون بره یا پیروزی مقابل گویم و مالدیو رو بچسبانیم به سقف؟ دفاع اتوبوسی رو بهترین سیستم بدونیم یا هوچی گریها و توهین‌های اون مربی موزامبیک رو؟ میخواید بگیم کاش اسکوچیچ ۱۵ برد نداشت؟
    • مصطفی سدادی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 1
      کی روش بیاید عزای عمومی اعلام میکنیم
      • محمد IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
        0 0
        فقط کی‌روش چون تیم میشناسه کلی به فوتبال ما کمک کرد اولی داشت تیم ملی حمله کارمیکرد رفت
    • US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      0 0
      فضاحتی که کی روش با سه بازی ایران در آورد وبه انگلیس و آمریکا باخت فاجعه ای غیر قابل بخشش است ومیلیونها دلار از جیب بیت المال هدر دادن چرا خیانت میکنند؟