وزارت خارجه عراق:

سفیر ترکیه را احضار می کنیم/ تسلیم یادداشت شدید اللحن

 سفیر ترکیه را احضار می کنیم/ تسلیم یادداشت شدید اللحن

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که در اعتراض به حمله توپخانه ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان سفیر آنکارا در بغداد را احضار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، وزارت خارجه عراق در اعتراض به حمله توپخانه ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان سفیر آنکارا در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی شدیداللحنی را به او می‌دهد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: اقدامات و واکنش وزارت خارجه در مورد حمله توپخانه ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان «کلاسیک» نخواهد بود بلکه در بالاترین سطح واکنش دیپلماتیک خواهیم داد.

وی افزود: وزارت خارجه عراق برای اتخاذ تدابیر بازدارنده به به شورای امنیت سازمان ملل مراجعه خواهد کرد و سفیر ترکیه را احضار و یادداشت شدیداللحنی را به او خواهد داد.

پیش از این نیز بغداد اعلام کرده بود که همه نیروهای ترکیه باید از خاک عراق خارج شوند، و آنکارا باید به دور از مرزهای عراق، مشکلات داخلی خود را حل کند. عراق از ترکیه می‌خواهد که رسماً به خاطر این جنایت، عذرخواهی کند.

منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به گردشگاهی در اقلیم کردستان عراق خبر دادند. بر اساس اعلام رسانه‌های عراقی، در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کد خبر 5543873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      پيش بينى ميشد اردوغان كارش را خواهد كرد و گوششن بدهكار نيست هر تصميمي به نفع كشورش در سر داشته باشد اجراء خواهد كرد
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      پيش بينى ميشد اردوغان كارش را خواهد كرد و گوششن بدهكار نيست هر تصميمي به نفع كشورش در سر داشته باشد اجراء خواهد كرد
    • reza AE ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      باید مراقب بود دام این پ. ک. ک وحشی نیفتاد... از کجا معلوم. کار ترکیه نبود و کار همین وحشی هایه پکک برای تفرقه؟.... ولی کار هر کس بود حمله به غیر نظامی یعنی وحشی گری
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      یادتونه عراقی های مواجب بگیرامارات وال سعود، به خاطر هیچی کنسولگری ایران دربصره را به آتش کشیدند؟!!!!
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      لعنت خدا بر فاشیستها
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      ترکیه دم دراورده و شدیدا نیاز به تنبیه داره این سهراب منطقه کاش یه مویرگ از رگ غیرت عربهای خوزستان رو میداشتند نه فلسطین اسراییل میشد نه لبنان به این وضع میفتاد نه اسراییل به این قدرت میرسید نه ترکیه به سوریه و عراق دست درازی میکرد خیلی بی غیرت و ترسو هستند