۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴

امام جمعه موقت شاهرود:

غرب گرایی به سود کشور نیست/ لزوم عبرت گرفتن از گذشته

غرب گرایی به سود کشور نیست/ لزوم عبرت گرفتن از گذشته

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه غرب گرایی هیچ سودی برای کشور به دنبال نداشته است، گفت: امروز باید سران کشور در مراودات خود از گذشته درس گرفته و قبله‌گاه خود را غرب قرار ندهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عبدالهیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه دوستان غرب گرا باید بدانند که طی سال‌هایی که رژیم پهلوی حاکم بود و اینها در بغل آمریکا بودند، باید پرسید آمریکا چه خدمتی به آنها کرده است، ابراز داشت: چهل سال از انقلاب می‌گذرد آمریکا و غربی‌ها تا جایی توانستند منافع و حیات کشور را تهدید می‌کنند، چرا این قدر دلبسته هستید و چرا از این درس‌ها که خودتان تجربه کردید، عبرت نمی‌گیرید؟

وی با بیان اینکه آیا با تفاهم بستن و قرار بستن با یک کشوری نشانه وابستگی است یا نشان اینکه ما از آرمان‌هایمان عبور کردیم؟ قطعاً خیر، افزود: در سفر رئیس پوتین به ایران حجم مبادلات ما با روسیه چهار میلیارد دلار بود که به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

گشایش اقتصادی در راه است

خطیب موقت شاهرود با بیان اینکه در شرایطی که ما در محاصره اقتصادی و تحریم کشورهای غربی هستیم این گشایش اقتصادی برای کشور ما به ارمغان می‌آورد، ابراز داشت: سالی ۳۰ میلیون روس مهاجرت و سفر به کشورهای اروپایی می‌کردند اکنون با جنگ سفرهای آنها به کشورهای اروپایی تعطیل شده و این می‌تواند بستری باشد که به کشور ما سفر کنند و از طریق گردشگری منافع برای ما حاصل شود، در مجموع دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب حاوی این نکات برای کشور بوده است.

عبداللهیان با بیان اینکه مذاکرات رهبر معظم انقلاب با اردوغان نیز دستاوردهای خوبی به همراه داشت، تصریح کرد: این آقایان گاهی در مخیله خودشان توهم حاکمیت نئوعثمانی را دارند گاهی مزاحمت برای سوریه و گاهی برای عراق ایجاد می‌کنند و بهانه آنها مبارزه با تروریست‌های کرد کشور خودشان است اما همه حقیقت و واقعیت پشت صحنه این نیست.

وی با بیان اینکه ترکیه چشم داشت به اراضی سوریه و عراق دارد، افزود: ترکیه به نقاط مرزی حمله می‌کنند که در زمان امپراتوری عثمانی جزو خاک آنها بوده، امروز شاید ته دلشان این است که این اراضی را دوباره به خاک عثمانی بازگردانند لذا رهبر معظم انقلاب قاطع ایستادند که هر گونه تهاجم و حمله به بهانه مبارزه با تروریست محکوم و ما مخالف هستیم، نه تروریست‌ها ریشه کن شده و نه شما به اهداف خود می‌رسید، لذا این نکات برجسته‌ای است که باید به آن توجه کنیم.

همه زیر چتر نماز جمعه جمع شوند

خطیب موقت شاهرود با بیان اینکه پنجم مرداد مصادف با برگزاری اولین نماز جمعه در سال ۵۸ بود به همین مناسبت ائمه جمعه کشور در یک گردهمایی سه روزه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند، ابراز داشت: ایشان واژه کلیدی که ایشان به کار بردند این بود که امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است.

عبداللهیان با طرح این سوال که انقلاب اسلامی چه اهداف و مواضع داشت؟ گفت: آنچه آرمان‌های انقلاب است از تریبون نماز جمعه مطرح خواهد شد، لذا امام جمعه باید نسبت به همه علایق و سلایق حالت پدری داشته باشند و باید بیانگر آرمان‌ها معارف انقلاب اسلامی باشد تا همه زیر چتر آن جمع شوند.

وی افزود: امام جمعه باید از ادبیات دلگرم کننده استفاده کند امام جمعه‌ای که در تراز انقلاب اسلامی قرار دارد و سخنگوی آن است باید به شبهات عمومی که در افکار وجود دارد در خطبه‌ها جواب دهد و باید به مسائل مهم موجود در جامعه حساسیت نشان داده و موضع انقلاب را پیرامون آن صریح و شفاف بیان کند.

بی حجابی محصول تفکر لیبرالیسم

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه یکی از مباحث موجود در کشور و موضوع انقلاب پیرامون آن بحث حجاب است، ابراز داشت: حجاب در میان ادیان و اقوام گذشته مرسوم و متداول بوده است مطالعات نشان می‌دهد که آرمان و مطالبه اخلاقی همه ملل ها است.

عبداللهیان با بیان اینکه بی‌حجابی محصول تفکر لیبرالیسم و محصول فلسفه غرب در دوران معاصر است، تصریح کرد: از دوره رنسانس تا اکنون این موضوع حجاب مطرح شده است، بی حجاب یا بد حجاب‌ها گاهی متوجه نیستند که جهان بینی پشت آن خوابیده است و دیگران می‌توانند افکار، باور، سلوک و رفتار شما را از لباس شما تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه قرآن به نوع رنگ، جنس و لباس اهمیت داده است، افزود: باید خواسته‌های معنوی را مقدم بر خواسته‌های جسمانی بدانیم، این کسانی که بد پوش هستند خط دشمن را خواسته یا ناخواسته دنبال می‌کنند.

کد خبر 5550477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha