۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛

روسیه: آمریکا مستقیما در جنگ اوکراین مشارکت دارد

روسیه: آمریکا مستقیما در جنگ اوکراین مشارکت دارد

وزارت دفاع روسیه به استناد گفته های مقامات اوکراینی، آمریکا را در جنگ میان مسکو و کی یف دخیل دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا به واسطه حمایت های متنوع خود در نبرد این کشور با اوکراین مستقیماً درگیر است.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی زبان تلگراف اعتراف کرده که واشنگتن حملات با استفاده از توپخانه موشکی هیمارس (HIMARS) را هماهنگ می کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید می شود که همه اینها به طور غیرقابل انکاری اثبات می کند که واشنگتن، برخلاف ادعای کاخ سفید و پنتاگون، مستقیماً در نبرد در اوکراین دخالت دارد.

وزارت دفاع روسیه، دولت آمریکا رامسئول حملات موشکی به اهداف غیرنظامی در مناطق تحت کنترل نیروهای تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین معرفی و تاکید کرد که این دولت بایدن است که مستقیماً مسئول تمام حملات راکتی مورد تأیید کی‌یف به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق پرجمعیت دونباس و سایر مناطق است، حملاتی که منجر به کشته شدن گسترده غیرنظامیان شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که عملیات نظامی در اوکراین با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال عقب راندن نیروهای اوکراینی در شرق منطقه دونتسک است. پس از کنترل جمهوری خلق لوهانسک، جمهوری خلق دونتسک نیز به زودی و طبق برنامه آزاد می شود.

کد خبر 5554429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha