۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد؛

روند صادرات غلات از بنادر اوکراین همچنان ادامه دارد

روند صادرات غلات از بنادر اوکراین همچنان ادامه دارد

بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه، شمار کشتی های بارگیری شده از بنادر اوکراین به ۲۷ مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بنا به اعلام دولت ترکیه و در پی توافق صورت گرفته میان مسکو و کی یف، روند بارگیری و صادرات غلات از بنادر اوکراین کماکان ادامه دارد.

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد که دو کشتی دیگر حامل غلات، بندر چورنومورسک اوکراین را ترک کرده اند. بنا به گفته وزارت دفاع ترکیه در نتیجه با احتساب کشتی‌های امروز، تعداد کل کشتی‌هایی که بنادر دریای سیاه اوکراین را بر مبنای قرارداد صادرات غلات با میانجیگری سازمان ملل متحد ترک کرده اند، به ۲۷ کشتی رسیده است.

مرکز هماهنگی مشترک صادرات غلات، که برای ایجاد امکان عبور ایمن غلات ایجاد شده است، در بیانیه ای اعلام کرد که «زومروت آنا» و «ام وی اوشن اس» که مجوز عبور در ۲۰ اوت را دریافت کرده اند، به ترتیب با ۶ هزار و ۳۰۰ تن روغن آفتابگردان و ۲۵ هزار تن گندم بارگیری شده وبه سوی مقاصد خود در حرکتند.

اداره بنادر دریایی اوکراین در این راستا روز شنبه اعلام کرد سه بندر دریایی این کشور کار بارگیری مواد غذایی را در هفت کشتی آغاز کرده اند که در نتیجه آن ۶۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم، ذرت و روغن آفتابگردان را به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

لازم به ذکر است که نمایندگان دولت روسیه، اوکراین در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) توافقنامه‌ای را در استانبول امضا کردند که به موجب آن محدودیت صادرات محصولات کشاورزی و کودهای روسی برداشته شد. دو طرف روسی و اوکراینی توافق کردند تا صادرات غلات از بنادر دریای سیاه از سر گرفته شود.

کد خبر 5567865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha