۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰

رسانه آلمانی مدعی شد؛

اردوغان در اندیشه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام است

اردوغان در اندیشه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام است

روزنامه «ولت» آلمان روز یکشنبه به نقل از سرویس اقدام خارجی اروپا و دیپلمات های اتحادیه اروپا مدعی شد که اردوغان در سودای این است که انتخابات ریاست جمهوری را زودتر از موعد برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «ولت» آلمان روز یکشنبه به نقل از سرویس اقدام خارجی اروپا و دیپلمات های اتحادیه اروپا مدعی شد که با توجه به انتظار بهبودی قریب الوقوع در شرایط اقتصادی در ترکیه، «رجب طیب اردوغان» ممکن است انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را زودتر از موعد مقرر و حتی در پاییز امسال برگزار کند.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی ترکیه، پیشتر برای اواسط ژوئن ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است، اما به استناد گفته های منابع آگاه روزنامه ولت، در آینده نزدیک زمان این انتخابات می تواند تغییر کند.

این رسانه آلمانی در ادامه می نویسد که انتظار می رود اقتصاد ترکیه در کوتاه مدت و پس از دریافت درآمد گردشگری در تابستان امسال روند بهبودی را طی کند و این امر به نوبه خود احساسات و نظرات مردم ترکیه را به ویژه در آستانه انتخابات تحت تاثیر قرار می دهد.

ولت به استناد داده های موسسه آمار ترکیه اعلام کرد درآمد گردشگری ترکیه ۸.۷ میلیارد دلار از آوریل تا ژوئن بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۹۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 5568983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha