۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۴۳

دبیر شورای امنیت ملی مسکو:

غرب بدنبال اختلاف افکنی میان روسیه و صربستان است

غرب بدنبال اختلاف افکنی میان روسیه و صربستان است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه نسبت به احیای افکار نئونازی و نئوفاشیستی در اروپا ابراز نگرانی کرد و گفت: غرب بدنبال اختلاف افکنی میان روسیه و صربستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز سه‌شنبه با «الکساندر وولین»، وزیر کشور صربستان در مسکو دیدار کرد و در این دیدار هشدار داد که غرب در تلاش است بین مردم روسیه و صرب‌ها فاصله بیندازد.

سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی روسیه به نقل از پاتروشف گفت: هدف استراتژیک غرب ایجاد شکاف بین مردم روسیه و صربستان است.

پاتروشف همچنین از احیای افکار نئونازی و نئوفاشیستی در اروپا ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر در قرن بیستم غرب ترجیح داد که چشمان خود را بر ظهور فاشیسم ببندد، در قرن بیست و یکم تعدادی از کشورهای غربی مستقیماً از نئونازیسم حمایت می‌کنند و از آن برای اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کنند.

در این دیدار پاتروشف و وولین درباره موضوعات کلیدی امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین درباره برنامه‌های بیشتر برای همکاری بین دو کشور در مسیر ارتقای امنیت با تمرکز ویژه بر همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با تروریسم و تهدیدات در فضای سایبری بحث و تبادل نظر کردند.

نیکولای پاتروشف چند روز پیش از این نیز با انتقاد از کشورهای غربی و آمریکا در رایزنی با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) تاکید کرده بود که بدهی ملی آمریکا از مرز ۳۰ تریلیون دلار گذشته و بدهی‌های ژاپن نیز به حدود ۱۰ تریلیون دلار رسیده است. این مقام ارشد امنیتی روسیه، در این نشست که روز دوشنبه به صورت مجازی برگزار شد، گفت نظر به چنین شرایطی دلایل بسیاری وجود دارد که در آینده قابل پیش بینی این کشورها برای تأمین و پرداخت این حجم از بدهی با مشکل مواجه خواهند شد.

پاتروشف در جمع بندی اظهارات خود افزود که بنابراین واشنگتن در پرداخت این بدهی‌ها قصور خواهد کرد، همانطور که پیشتر این کار را در مورد بدهی‌های خود در قبال روسیه انجام داد. این مقام روس هشدار داد که دارایی‌های مالی هر کشوری که به دلار آمریکا و یورو باشد به آسانی به تاراج خواهد رفت.

کد خبر 5571266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha