۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مطرح کرد؛

مدیریت منابع غیر قابل تولید آبی با تقویت تشکل‌های آب بران

مدیریت منابع غیر قابل تولید آبی با تقویت تشکل‌های آب بران

مشهد ـ قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: آب منطقه‌ای به تنهایی امکان مواجهه با بحران کم آبی را ندارد لذا با تقویت صنف آب بران، منابع غیرقابل تولید آبی را باید مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عامری صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی در خصوص حل مشکلات برق چاه‌های کشاورزی که با حضور مدیران عامل شرکت‌های آب و برق و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه کمبود برق از طریق راه‌ها و انرژی‌های دیگر جبران پذیر است اما برای تأمین کم‌آبی هیچ راه چاره‌ای نیست‌، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به تنهایی امکان مواجهه با بحران خشکسالی و کم آبی را ندارد لذا با تقویت صنف آب بران، منابع غیرقابل تولید آبی را باید مدیریت کنیم.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: منابع آب غیر قابل تولید هستند اما امکان باز تولید منابع برق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبود منابع آب و برق باعث ایجاد مشکلات فراوان در استان می‌شود، گفت: اگر به دنبال رفع بحران آب نباشیم قطعاً با کمبود برق هم مواجه خواهیم شد. در طی سال‌های اخیر با وجود خشکسالی، کمبود برق را هم تجربه کردیم.

عامری ادامه داد: پیرو مکاتبات و جلسات برگزار شده قبلی در استان و وزارت نیرو درخصوص اصلاح فرمول دیماند برق درکنتورهای فهام (برخی ازکنتورها درزمان روشن شدن پمپ حداکثر را قرائت می‌کنند) مقرر شد شرکت‌های توزیع برق پیگیری و مکاتبه لازم را بعمل آورند.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: به منظور مساعدت با کشاورزان به دلیل زمان بر بودن فرآیندپیگیری تقاضاهای افزایش قدرت وپمپاژ مجدد، پرداخت ۳۵% علی الحساب قبوض صادر شده تا اول دی ماه همکاری لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان در خصوص یکپارچه سازی و هماهنگی بین همه امورهای برق اقدام لازم را به عمل آورد و با توجه به تداوم خاموشی‌ها در سال آینده مقرر شد تمهیدات لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

عامری افزود: تشکل‌های کشاورزی اطلاع رسانی لازم را در خصوص ثبت درخواست افزایش قدرت و پمپاژ مجدد برای چاه‌های مشمول انجام دهند.

کد خبر 5588765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha