۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷

سبحانی مطرح کرد؛

تولید صد درصدی دستگاه‌های دیالیز در کشور

تولید صد درصدی دستگاه‌های دیالیز در کشور

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، از تامین صد درصدی دستگاه های دیالیز در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید بهمن سبحانی، در نشست خبری با بیان اینکه شرکت ساخت تجهیزات سها هلال از سال ۱۳۷۱ با هدف تأمین نیازهای همه اقشار جامعه دیالیزی در ابتدا تشکیل شد، افزود: تولید محصولات تزریقی نظیر ست سرم و ست دیالیز را آغاز کرده و با تولید انواع سرنگ ادامه داد. بعدها با رشد اقتصادی و گسترش نیازهای ما در حال حاضر ۱۸ شرکت در حال تولید تجهیزات پزشکی تزریقی در کشور فعال هستند.

وی با اشاره به رقابت ایجاد شده بین شرکت‌های داخلی برای تولید تجهیزات تزریقی، گفت: در حال حاضر حدود سی درصد نیاز بازار کشور را سها هلال احمر تأمین می‌کند البته ظرفیت اسمی ما بسیار بیش از این است و باید به تدریج به فکر صادرات این محصولات باشیم.

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران افزود: معدود کشورهایی هستند که صافی دیالیز را تولید می‌کنند و شرکت سها هم از همان ابتدا خط تولید این تجهیزات را در کشور راه اندازی کرد. امروزه به همراه یک شرکت داخلی نیازهای کشور را تأمین می‌کنیم و امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری ها بتوانیم در حوزه صادرات نیز قدم برداریم. دستگاه‌های دیالیز متعددی در بازار وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این دستگاه‌ها تولید سها هلال بوده و چهار هزار دستگاه تولیدی سها هلال در کشور فعال است و تحت لیسانس برترین شرکت جهانی به تولید و ارائه سرویس می‌پردازیم.

سبحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالیانه ۳۰۰ میلیون سرنگ تولید می‌کنیم، گفت: سال آینده این عدد به چهارصد میلیون سرنگ خواهد رسید.

وی با اشاره به اثر تحریم در تولید تجهیزات پزشکی، ادامه داد: تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ به مدت هشت ماه موجب تعطیلی خط تولید صافی دیالیز ما شد، امروز هم در موضوع پرداخت هزینه مواد اولیه گاهی مشکلاتی داریم اما همچنان به تولید ادامه می‌دهیم. تحریم‌ها آزار دهنده است هم باعث افزایش هزینه‌های ما می‌شود، و هم بحث انقال پول را دچار مشکل می‌کند.

سبحانی در بحث توجه به عدالت درمانی در کشور، گفت: با توجه به اینکه سها هلال احمر در حوزه تأمین نیازمندی مناطق محروم مأموریت دارد؛ موظف است این نیازها را تأمین می‌کند. البته واردات دستگاه‌های دیالیز به علت تولید داخلی متوقف شده است اما ما مشکلی برای واردات نداریم.

وی با بیان اینکه ۹ هزار دستگاه دیالیز در کشور نیاز داریم، افزود: چهار هزار دستگاه را ما سال‌های قبل تولید کردیم و چهار هزار دستگاه را یک شرکت خصوصی تولید کرده است. هزار دستگاه هم قرار است توسط شرکت‌های داخلی تولید و نیازهای داخلی را تأمین کند.

سبحانی با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۲۵ میلیون یورو در حال حاضر هزینه مواد مصرفی اولیه تولید تجهیزات پزشکی است، گفت: هر چقدر تولید کنندگان داخلی بتوانند این مواد اولیه را تولید کنند؛ از خروج ارز از کشور جلوگیری کردیم. سوها هلال احمر تنها شرکت تولید کننده انژوکت است و امیدوارم بتوانیم خط تولید انژوکت را تقویت کنیم تا سی درصد بازار را هم تأمین کنیم. این عدد در حال حاضر ده درصد است.

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران افزود: هر سال ۷ درصد رشد بیماران دیالیزی داریم که این نیاز ما است و خوشبختانه در حال حاضر نیازهای ما توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تأمین شده است.

سبحانی خاطر نشان کرد: این شرکت برای هلال احمر سودآور نیست و تنها برای نیازهای بشر دوستانه بوده است.

کد خبر 5615952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha