۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد؛

۱۷ عضو هیئت علمی دانشگاه محقق در جمع ۲درصد دانشمندان برتر جهان

۱۷ عضو هیئت علمی دانشگاه محقق در جمع ۲درصد دانشمندان برتر جهان

اردبیل- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۱۷ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

اسماعیل چمنی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما در سال‌جاری شاهد ارتقای رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های کشور هستیم که این جایگاه به شانزدهم اعتلا یافته است.

وی نقش دانشگاه‌ها را در توسعه جوامع و تأثیر رشد علمی را یادآور شد و تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه مرجع و جز مجموعه‌های علمی موفق است که فرصت و زمینه خوبی را برای تحقیقات و مطالعات علمی مؤثر فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل ۱۲ هزار دانشجو را در این دانشگاه یادآور شد و گفت: این دانشجویان در ۲۵۰ رشته در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل می‌کنند و در کنار دانشجویان، ما از اساتید برجسته نیز بهره می‌بریم.

چمنی افزود: ۱۷ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی جز ۲ درصد برتر دانشمندان جهان هستند و همه ساله نیز این جمعیت در حال افزایش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای سومین سال پیاپی همچنان دانشگاه محقق اردبیلی با ارتقای سطوح علمی و پژوهشی خود توانسته در بین دانشگاه‌های کشور و دنیا ارتقای مطلوبی را پیدا کند.

چمنی اضافه کرد: رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های کشور شانزدهم و در بین دانشگاه‌های وزارت علوم ششم است و در سطح‌بندی بین‌المللی نیز در بین ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه برتر قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: عمده اساتید و هیئت علمی این دانشگاه با چاپ و انتشار مقالات پژوهشی مؤثر سعی می‌کنند تا فضای رقابتی خوبی را ایجاد کنند که قطعاً این فعالیت‌ها به عنوان یک شاخص ممتاز مورد توجه و دقت نظر است.

کد خبر 5628679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha