۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:

فتنه‌های اخیر یک جنگ بین‌المللی رسانه ای بود

فتنه‌های اخیر یک جنگ بین‌المللی رسانه ای بود

زنجان-رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: فتنه‌های اخیر یک جنگ تمام عیار بدون سلاح سنگین و یک جنگ‌بین‌المللی رسانه‌ای بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی سعیدی قبل از ظهر دوشنبه در همایش بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان زنجان، با اشاره به اینکه فتنه‌های اخیر یک جنگ تمام عیار بدون سلاح سنگین و یک جنگ بین‌المللی رسانه‌ای بود، گفت: داعش نیز به عنوان یکی از بازوهای جبهه استکبار در این اغتشاشات ایفا نقش کرد و حادثه تلخ شاهچراغ را رقم زد.

وی با بیان اینکه قداست و اعتبار زدایی از رهبری، تجزیه کشور و اخلال در امنیت از اهداف اصلی اغتشاشات اخیر بود، افزود: دشمنان با این تفکر که مردم خواستار تحول هستند و جامعه آماده براندازی است، با تحریک احساسات مردم سعی بر ایجاد فتنه و آشوب دارند.

هراس دشمن از دولت و مردم انقلابی و پایبند به اصول

سعیدی ادامه داد: ماهیت این فتنه‌ها اقتصادی نبوده و محور شعارها فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است در حالی که مشکلات جامعه معیشتی بوده و دغدغه مردم آزادی زنان نیست و جوانان طعمه فتنه‌های دشمنان شدند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با با بیان اینکه قدرت و ظرفیت بالای دفاعی، تأثیر گذاری پهپادها و موشک‌ها در آینده و ایران قوی و دشمنان را می‌ترساند، گفت: دشمن از دولت و مردم انقلابی و پایبند به اصول هراس دارد.

سعیدی افزود: ماهیت فکری دولت سیزدهم یک ماهیت انقلابی است و اگر این دولت در اهدافش موفق شود دیگر جایی برای راهکارها و سیاست‌های دشمنان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رویکرد راهبرد فعال نسبت به شرق و توافق‌هایی که در حال شکل گیری بوده و از دیگر خمیرمایه‌های فتنه دشمنان است، ادامه داد: سخنان رهبری چراغ راه این مسیر بوده و ایفا نقش فعال مردم و حضور آنها مثل آبی روی آتش است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: اغتشاشات شامل یک لایه طبیعی است که واقعاً ناراضی هستند و حق هم دارند؛ اغتشاشات یک لایه غیرطبیعی هم دارد که می‌خواهند اغتشاش و آشوب کنند و این لایه طبیعی را نیز به میدان بکشانند.

سعیدی با بیان اینکه هیچ امتی نمی‌تواند پیروز و موفق شود مگر هزینه بکند و در جنگ هشت ساله دیدیم که برای پیروزی هزینه و شهید دادیم، افزود: تلاش برای کشته سازی یکی از اهداف دشمنان است، اما فرماندهان نظامی در این مسائل راهی برای سواستفاده دشمنان نگذاشتند و هنرمندانه عمل کردند.

القای روایت سازی دروغین از سوی دشمن به مردم

وی با بیان اینکه دشمن روایت سازی دروغین را به مردم القا می‌کند و محله محور بودن و تحریک اقوام و دانشجویان از برنامه‌های دشمنان است، ادامه داد: دشمن به دنبال این بود میان نیروهای نظامی اخلاف ایجاد کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: مردم ممکن است ناراضی باشند اما تغییر نظام را نمی‌خواهند و تا زمانی که تقابل حق و باطل استمرار دارد دشمنی آمریکا نیز ادامه خواهد داشت و ما در سمت حق قرار داریم و در این مسیر با فتنه‌های بسیاری رو به رو هستیم.

سعیدی افزود: جهاد تبیین یک واجب عینی است و باید دنبال شود، گفتمان و صحبت رو در رو با مردم باید همواره اتفاق بی افتد.

وی ادامه داد: باید از دروغ شنوی و حرام شنوی دوری کرد؛ حرام شنوی مقدمه حرام خواری است. دروغ شنوی از حرام خواری به مراتب بدتر است و نباید در گرداب دروغ‌ها و فتنه‌ها افتاد.

سعیدی با بیان اینکه جنگ ترکیبی و تصرف ادراک فرهنگی مردم و تغییر ذهنیت جوانان از اهداف این فتنه‌ها است، افزود: زمانی که ذهن استحاله شود چیز دیگری می‌فهمد و عمل دیگری انجام می‌دهد. دشمن می‌خواهد در صداقت، موفقیت، حقانیت و مشروعیت نظام تردید ایجاد کند.

کد خبر 5631779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha